Българските етерични масла и козметика стъпват на световната сцена за аромати в Женева
Кои са ключовите фактори, които движат иновациите в парфюмерийната индустрия? И как технологиите и изкуствения интелект влияят върху креативността на парфюмеристите? Това са темите, които ще бъдат във фокуса на Световния конгрес на парфюмерията WPC 2024 и специализирано изложение в Швейцария. От 24 до 27 юни Женева ще събере лидери в областта на ароматите от цял свят, под мотото: „Ароматът напред: Където се срещат глобалните иновации и творчеството“.
България ще бъде представена на колективен щанд на Българската национална асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика“ (БНАЕМПК) – номер 547 в палата 1 – където продуктите си ще изложат изявени родни производители на етерични масла, преработватели и доставчици на суровини: „АПИС АГРО 98“ ООД, „АЯЛИ ГРУП“ ЕООД, „БРАЙТЕРС“ ЕООД, „Гален – Н“ („БУЛ ФИТО ОЙЛС“ АД), „ЕСЕНШЪЛ ОЙЛС“ ООД. На самостоятелни щандове ще се представят „ЕНЪО БОНЧЕВ ПРОДАКШЪН“ ООД – щанд № 636 и „КАТЕКО“ ООД – щанд №143. Българското участие се осъществява с подкрепата на Министерството на земеделието и храните и Държавен фонд „Земеделие“.
Какво ще покажат българските производители
Страната ни винаги е очаровала света с качеството на продуктите и многообразието от аромати и съставки за индустрията. На това ще заложи БНАЕМПК и за предстоящото участие в Женева, където ще насочи вниманието на професионалната публика и ценителите в сектора към характеристиките и премиум нивото на българските етерични масла и козметика. На щанда на страната ни ще бъдат представени етерични масла, екстракти, абсолю, розова вода, борова вода и др. флорални води, ароматерапия, конкрети, тинктури и др. деривати.
Иновации и технологии – къде сме ние?
България има своето място на глобалната сцена на индустрията за аромати и суровини в козметиката. Присъствието ни в Женева е онзи знак за лидерство, който нашите членове и партньори очакват и заслужават, каза Гергана Андреева - изпълнителен директор на БНАЕМПК. „Ние сме от водещите участници на европейския и световните пазари, където влизаме в остра конкурентна битка с най-изявените парфюмерийни къщи, парфюмеристи, доставчици, потребителски марки и иноватори. Затова подкрепата на министерството и ДФ „Земеделие“ за представянето ни на WPC 2024 e още по-важна и ценна за българските фирми, които получават достъп до множество възможности за срещи лице в лице с експерти по аромати и колеги от цял свят“, допълни Гергана Андреева.
Тя сподели, че изложението в Женева е още по-специално за нея и екипа на асоциацията, защото е част от честването на 25 годишния юбилей на БНАЕМПК.
Глобалният пазар на парфюми се очаква да достигне 47,6 милиарда долара до 2027 г., според прогнозата на авторитетния Globe Newswire. „Водени от стремежа си винаги да се сравняваме с нивото на най-добрите в света, сме щастливи за бъдем част от дискусията за бъдещето на сектора, да се запознаем от първа ръка и да се настроим да посрещнем това, което се задава на хоризонта в ароматите, чрез водещи експерти в индустрията“, категорична бе Гергана Андреева.