Шофиране в хармония: Турция представи първия си „Мелодичен път“

Музикални ноти се виждат по пътя Налихан-Бейпазъръ, снимка:  IHA
Музикални ноти се виждат по пътя Налихан-Бейпазъръ, снимка: IHA

Чуйте как магистралата буквално пее. Преди дни Турция представи своя „Мелодичен път“ - участък от магистрала, проектиран да свири мелодия, докато превозни средства се движат по него. Министърът на инфраструктурата и транспорта Абдулкадир Уралоглу го определи като уникална иновация в транспортната инфраструктура, разказва Daily Sabah.

Системата произвежда музикални мелодии, докато превозните средства преминават през специално проектирани канали на пътя. Каналите са разположени на прецизни интервали, така че когато автомобилите се движат по тях с постоянна скорост – обикновено около 100 км/ч (62,14 мили/ч) – те генерират вибрации и звуци, които се комбинират, за да възпроизведат разпознаваема мелодия.

Проектът за музикален път, осъществен от Главна дирекция „Магистрали“ към Министерството на транспорта и инфраструктурата, е реализиран за първи път в провинция в столицата Анкара.

„Всеки маркировка на повърхността е позиционирана така, че да произвежда различна честота, съответстваща на музикална нота. Когато водачът поддържа постоянна скорост, получените вибрации и звуци се комбинират, позволявайки да се чуе желаната мелодия“, каза Уралоглу.

Пилотният проект е завършен на 21-ия километър от държавния път Налихан-Бейпазъръ, близо до село Еймир. Мястото е избрано внимателно, за да се получи взаимодействие с  близките зони с дива природа, включително зоната за развитие на дивата природа Налихан Давутоглан.

„Шофьорите вече могат да чуят ясно „Турски марш“ на Моцарт, докато пътуват с определена скорост“, каза Уралоглу. Според министъра, вторият проект за мелодичен път вече е започнал. Работи се по нов участък, разположен на 37-ия километър от магистралата Анкара-Ескишехир, близо до района на Кертек. Уралоглу заяви, че министерството обръща голямо внимание на избягването на потенциално шумово замърсяване, като избира райони далеч от жилищни селища.

В страни, където съществуват подобни приложения, има оплаквания за шум в близост до жилищни райони, отбеляза той. „Ето защо предпочитаме да осъществяваме тези внедрявания далеч от населените места“, подчерта министърът на транспорта.

За оптимална работа, „Мелодичният път“ изисква определени технически условия. Според министерството системата работи най-добре на равни, гладки пътища с минимални повреди по повърхността и нисък обем на трафика, особено там, където движението на тежкотоварни превозни средства е ограничено.

Източник: Daily Sabah

 

Коментари
Екипът на Илинден Прес Ви информира, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни думи и квалификации, както и обиди на расова, етническа или верска основа. Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Илинден Прес от потребителите. Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Илинден Прес. Преди да пишете коментари, прочетете нашите правила за участие във форумите.
    Няма добавени коментари!

Още новини