Симеон Караколев: И това доживяхме - преди Великден българско агнешко има само в четири вериги!

Симеон Караколев, стоп кадър:БНТ
Симеон Караколев, стоп кадър:БНТ

В навечерието на Великден българско агнешко има само в четири вериги, алармира във Фейсбук Симеон Караколев, съпредседател на Националната овцевъдна и козевъдна асоциация. Той придружава публикацията си със снимки. И обръща внимание, че повечето големи вериги са предпочели да внесат агнешко от съседни държави, като Румъния и Северна Македония. 

Родният производител и животновъд е изместен, пренебрегнат, оставен сам да се бори, възмущава се Караколев. И допълва: "Разбираме сега защо големите вериги не се включват в инициативата “Великденска кошница”…Ами, те просто не продават българско агнешко.
Това не е просто пазарна логика. Това е избор на приоритети."

Ето и пълния текст на публикацията му:

И това доживяхме…
В София, в навечерието на Великден, при случаен избор, българско агнешко месо успях да намеря само в четири вериги – Фантастико, Про Маркет, Метро и Дар.
Всички останали големи магазини са предпочели внос:
Лидл – от Румъния
Кауфланд – от Северна Македония
Била – отново Румъния
Т Маркет – веднъж замразено месо от Нова Зеландия (без яснота кога точно е било замразено).


Цените на българското агнешко са напълно достъпни (на снимките може да видите всички цени). Качеството – проверено. Произходът – ясен. И въпреки това, родният производител и животновъд е изместен, пренебрегнат, оставен сам да се бори. А той е единственият, който може да гарантира, че това, което ще сложим на трапезата си, е прясно, чисто, с ясен произход и дата на клане и отгледано с грижа.

Разбираме сега защо големите вериги не се включват в инициативата “Великденска кошница”…Ами, те просто не продават българско агнешко. Това не е просто пазарна логика. Това е избор на приоритети. В нормалните, успешни икономики родното стои на първо място. Там има здравословна доза икономически шовинизъм, в който няма нищо лошо – напротив. Той защитава националното производство, пази работни места, пази традициите и вкуса, който изгражда идентичността на една нация. Има моменти, в които печалбата трябва да отстъпи пред отговорността.

Да дадеш рафт и място на българското агнешко точно преди Великден – това не е просто “доставяне на продукт”. Това е уважение към българина, към домакинствата, към потребителите, към цял един сектор, който оцелява въпреки всичко. Нека не позволяваме родната храна да стане екзотика, а българският животновъд – ненужен.
Имаме избор. И той започва от рафта в магазина.

P.S. Прилагам скрийншот от Регламент (ЕС) 1169/2011 – Приложение X, точка 3 и Приложение III, точка 6, за да е ясно веднъж завинаги, че БАБХ нямат право да подвеждат обществото, твърдейки, че няма изискване за изписване на датата на първото замразяване на месо.

 

Коментари
Екипът на Илинден Прес Ви информира, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни думи и квалификации, както и обиди на расова, етническа или верска основа. Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Илинден Прес от потребителите. Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Илинден Прес. Преди да пишете коментари, прочетете нашите правила за участие във форумите.
    Няма добавени коментари!

Още новини