Гигантска зелена анаконда откриха учени в Амазонка

Снимка: istok

Нов вид гигантска анаконда е открит в тропическите гори на Амазонка в Еквадор, съобщиха учени. Змията, наречена северна зелена анаконда (Eunectes akayima), е генетично различна от своя близък роднина зелената анаконда (E. murinus), която всички познаваме добре.

Новооткритият екземпляр е може би най-големият вид змия в света и е бил намерен във водите на територията Ваорани. Женската е с дължина от 6,3 метра, но местното население разказва за много по-големи хищници от същия вид.

В продължение на 20 години изследователите събират проби от кръв и тъкани от зелени анаконди в цяла Южна Америка, но едва сега успяват да срещнат северена такава.

„Условията бяха трудни. Плавахме нагоре по кални реки и се провирахме през блата“, разказва Брайън Фрай, изследовател на National Geographic и биолог от Университета на Куинсланд в Австралия.

Източник: NOVA

Коментари
Екипът на Илинден Прес Ви информира, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни думи и квалификации, както и обиди на расова, етническа или верска основа. Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Илинден Прес от потребителите. Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Илинден Прес. Преди да пишете коментари, прочетете нашите правила за участие във форумите.
    Няма добавени коментари!
Напиши коментар:
Въведете кода от картинката!