Проект учи неправителствени организации на визуална комуникация и идентичност
Сдружение „Международни инициативи за сътрудничество”-Разлог представи резултатите до момента по проект „Визуална комуникация и идентичност” (ВИК), който се изпълнява с финансовата подкрепа на Исландия, Лихтенщайн и Норвегия по линия на Финансовия механизъм на ЕИП. Това стана днес на пресконференция в Народно читалище „Никола Вапцаров” в Благоевград. Целта на проекта е да се подобри капацитетът и устойчивостта на гражданския сектор, в това число и на гражданските организации. Постигнатият резултат е създадена мрежа от дигитално ограмотени служители, способни да създадат атрактивни продукти, които популяризират дейността на НПО сектора. Изпълнението на проекта ще допринесе до голяма степен за представянето на неправителствените организации у нас. Дейностите са планирани така, че всяка стъпка се изпълнява в различен град в България. Това дава възможност да се достигне до най-крайните кътчета на страната и да се включат организации, които изпитват географски и икономически проблеми. Проектът е насочен към изграждане на визуална култура и комуникация. Продуктите и резултатите се споделят в онлайн пространството и са достъпни за всички потребители на платформата на проекта www.vic.ngo.
Проведена е информационна кампания на територията на шестте целеви региона на България: Северозапад, Северен централен, Североизточен, Югозападен, Южен централен и Югоизточен. Целта е да се информират повече активни организации на гражданското общество в цялата страна, така че те да се запознаят с целите на проекта.
Проведени са две обучения: едното на тема „Създаване на дизайн и визуална комуникация“ и второто на тема „Дигитален маркетинг на НПО“. В обученията се включиха организации, които работят от дълги години в гражданския сектор и които имаха нужда да чуят свежи идеи и да се запознаят с новите тенденции в сферата на визуалната идентичност. Лекторите на обученията бяха подготвили много интересна програма, съчетаваща нови знания и изпълнение на практически задачи.
Предстои и трето обучение на тема „Изработване на кратко видео“. Ще бъдат организирани и три еднодневни пътуващи семинари в градовете Стара Загора, Трявна и Пловдив, за да се представят добрите практики и резултатите, постигнати по проекта.
„Основният проблем, който този проект ще реши, е липсата на информация сред гражданското общество за добрите практики и постигнатите резултати от неправителствените организации. Това е следствие на липсата на дигитална култура сред гражданския сектор. Най-използваното средство за разпространяване на информация са флаери и постове във фейсбук. Но в ерата на технологиите този начин на поднасяне на информация е безинтересен и не стига до съответните ползватели. Гражданският сектор у нас постига огромни резултати в редица сфери и е жалко колко малко хора имат информация за тях. Но не защото такава липсва, а защото е поднесена по старомоден и отживял начин, който не отговаря на нуждите на новото дигитално поколение, което е свързано със своите смартфони, преносими компютри и таблети”, каза на пресконференцията Костадинка Тодорова, ръководител на проекта.