Искат обучение в електронна среда и за учениците от 5 до 7 клас, въвеждат по-строги мерки срещу COVID-19

Да се въведат по-строги мерки и те да бъдат удължени след 12 ноември. Това предлагат здравните власти. Експертите предлагат обучение в електронна среда за учениците от 5 до 12 клас, а за по-малките - спиране на извънкласните дейности.
"Време е да се спрат всякакви дейности в учебните заведения, които са извън рамките на паралелка", заяви доц. Ангел Кунчев на брифинга в Министерството на здравеопазването.
Препоръчва се на ВУЗ-овете да преминат на дистанционна работа. Изключение трябва да се направи за медиците, и то за упражненията, като голяма част от студентите вече помагат като доброволци в отделенията за COVID-19. За работещите ще се препоръча хоумофис, където е възможно. „Крайно време е всички, които могат да работят дистанционно, да го правят, смята Кунчев.
Ще се иска максимум 50% от служителите да присъстват в офисите.
Обсъжда се и въвеждане на „зелен коридор" за пазаруване за хората над 65 г.
„Мисля, че трябва да се ограничи работата и на заведенията, които в момента не затворихме – до 22:00 часа. Това са заведенията за хранене”, допълни доц. Кунчев.
Предлага се и медицинският персонал, определен като контактен на коронавирус, да не се подлагат на 10-дневна карантина. След отрицателен тест, направен минимум на третия ден от контакта, те следва да останат на работа, за да не останат болниците без персонал.
Последното предложение е да се дадат правомощия на министъра на здравеопазването да командирова специалисти от различни здравни заведения. Така натоварването ще е по-равномерно и здравната система няма да е толкова натоварена. В момента в болниците на България се лекуват 3200 души.
„В ежедневна връзка сме с министъра на образованието и науката. Всички училища, които подадат заявление за преминаване на дистанционна форма на обучение, се одобряват от министъра. Това е така, защото има области и училища, в които няма нито един положителен случай", посочи здравният министър проф. Костадин Ангелов.
По думите му присъствената форма на обучение е най-ефективната. „Повярвайте ми, ще дойде време, в което ще започнем да задаваме въпроси защо имаме проблеми с нивото на образование на децата”, подчерта той.

Здравният министър: Надяваме се да имаме ваксина срещу COVID-19 през април 2021 година
