Връчиха две награди на Съюза на пивоварите за социална инициатива

Снимки: Съюз на пивоварите
Снимки: Съюз на пивоварите

Съюзът на пивоварите в България (СПБ) беше отличен с две награди от ПР и медийната индустрия в конкурсите за най-креативни и ефективни комуникационни кампании - PR приз на БДВО и годишните награди на B2B медия. Заслужените отличия бяха връчени за националната кампания „Спортът е по-добрият начин децата да пораснат“ – инициатива на СПБ и членовете на организацията за превенция на употребата на алкохол от подрастващите и в подкрепа на здравословния начин на живот на семействата.

„За нас наградите отразяват усилията, които ние в СПБ и партньорите ни в кампанията полагаме години  наред, за да могат деца и родители да участват в безплатни превантивно-образователни, спортни и консултативни инициативи. Правим всичко възможно, за да се промотира физическото и творческо възпитание на децата и универсалната превенция. През 2019 г. отново се фокусирахме върху малките населени места, районите с по-слабо икономическо развитие, семейства в риск и ромски училища. С радост мога да заявя, че по този начин заедно с партньорите осъществихме много стойностни инициативи, които бяха отличени от БДВО с втора награда в категорията за най-добър проект в публичния сектор“, коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на СПБ.

Благодарение на партньорската мрежа на СПБ кампанията достигна до много повече градове и до различни групи хора, които с грижа за децата си и тяхното бъдеще се включват в дейностите. Само през 2019 г. в 7 области в страната са проведени спортни празници и образователни инициативи с впечатляващите 22 000 участници, а директно състезавалите се в игри и творчески активности, са 15 200 души. През последните 5 години общият брой на участниците в кампанията  е над 55 000 родители и деца.

Летни академии за деца и родители, спортни състезания, обучения за оцеляване сред природата, творчески работилници, включително с малцинствени групи и семейства в риск, са част от атрактивните обучителни дейности, извършени през 2019 г. Други ключови инициативи са организирани с ученици в училища в Смолян, Видин и Благоевград, в партньорство с ГД ,,Национална полиция“ и Областните дирекции на МВР в съответните градове. Голям брой деца се включиха в  състезания и демонстрации, творчески конкурси за есета и рисунки по темите за превенцията и живот без зависимости, народни и спортни танци и забавни игри във формата ,,мама, татко и аз“.

Само през миналата година са реализирани 130 събития, включително и с харесваната от родители и подрастващи „Детска лятна полицейска академия“ в община Велико Търново. Там заедно с общината и сдружение ,,Св. Иван Рилски“ бяха изградени площадки за оцеляване в природата и приложно колоездене, които привличат интереса на млади и възрастни. От миналата седмица там вече функционира и нова площадка за обучения при бедствия и аварии, както и Лятна читалня за деца и възрастни. Всички тези обекти са създадени и се поддържат в партньорство със СПБ.  

През 2020 г. кампанията на Съюза на пивоварите за спорт, творчество и превенция продължава и в София, макар и при доста ограничен график, заради Covid 19.  Заедно със столичния Превантивно-информационен център по проблемите на наркоманиите СПБ вече организира редица интерактивни дейности за превенция и живот без зависимости. Стартираната Лятна академия на Превантивния център под мотото ,,Избирам себе си“ включва широк кръг инициативи за децата между 10 и 15 години, които ще продължат до  23-ти юли и са напълно безплатни за всички. В рамките на Академията тийнейджърите тренират различни житейски умения чрез работа в група. справяне с проблеми, активно слушане, лидерски умения, себеоткриване, критично мислене, поемане на отговорност, самооценка, създаване и спазване на правила и др. Всичко това се случва в общинския Дневния консултативен център за деца, юноши и родители в София. През забавлението и готвене, спортуване, креативни дейности, морски шах на открито, кула на силата, творчески занимания и състезания, тийнейджърите  развиват полезни умения и практики за своето бъдеще.

Проведените в периода 2011-2019 г.  проучвания с фокус групи от родители за анализ и преодоляване на проблемите, свързани с подрастващите, заплахите за тях и зависимостите показват, че очакваните превантивни практики за въздействие на децата са именно спортните и творчески занимания.

С изградените по кампанията на СПБ партньорства с ГД ,,Национална полиция”- МВР, Столична община (СО),  община В. Търново, Превантивно-информационния център по наркомании (ПИЦ по ПН, София), сдруженията „Св. Иван Рилски”,  „Янтра 2001”, асоциация ,,Родители“, областните дирекции на МВР и Пожарна безопасност, редица училища и др. се постига висока степен на обществена подкрепа и по-добра среда за развитие на подрастващите.

Посредством партньорството с ГДНП, социалният проект на СПБ Спортът е по-добрият начин децата да пораснат се отразява в отчетите на МС по изпълнение целите на: Националната програма за закрила на детето, Програмата за развитие на младежта и в Националния съвет за превенция на престъпността.

Коментари
Екипът на Илинден Прес Ви информира, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни думи и квалификации, както и обиди на расова, етническа или верска основа. Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Илинден Прес от потребителите. Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Илинден Прес. Преди да пишете коментари, прочетете нашите правила за участие във форумите.
    Няма добавени коментари!

Още новини