Е-79 в Кресненското дефиле - огромни камъни до шосето, клони над пътя, липсващи колчета и мантинели, тъмен тунел

Наличието на разделителни колчета направи безопасно пътуването през един от най-рисковите пътни участъци - Кресненското дефиле. Поне що се отнася до тежки инциденти - не са регистрирани ПТП-та със загинали хора. Но колко да е безопасно пътуването? Недостатъчно. И основната причина за това е, че тази отсечка, осеяна с десетки завои, сякаш е забравена от АПИ. За всяко невъоръжено око е ясно, че път Е-79 в дефилето не се поддържа. И трябва всеки, който пътува оттук, да има едно наум и да бъде много внимателен.
Не са обрушени всички скали отстрани на шосето, видно е, че има доста нестабилни камъни, които при първия по-силен дъжд ще се засилят към лентите за движение. До самото пътно платно в посока Кулата пък има купчини паднали скални отломки, които не са почистени. Те също лесно могат да се окажат насред шосето при ново свлачище, тъй като ще бъдат избутани на платното от новите паднали камъни. Само преди два дни поредно свлачище затвори временно и в двете посоки движението.
На няколко места липсват мантинели и така е от години. Непочистени храсти и надвиснали клони на дървета над Е-79 са друга предпоставка за пътни инциденти в Кресненското дефиле. Същото е и с липсващите разделителни колчета, с тези, които са счупени и компрометирани. Между тях тук-там е избуяла трева, но и това не трогва този, които се грижи за поддръжката на шосето.
Но за каква трева става въпрос, след като в Кривия тунел е тъмно като в рог и в него наистина не се вижда никаква светлина. Това казва всичко за отсъствието на държавата. Та се наложи премиерът Росен Желязков миналия петък да възложи на председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Йордан Вълчев спешно да се възстанови осветлението в съоръжението, както и да се подменят липсващите и компрометирани разделителни колчета в Кресненското дефиле. Дано АПИ си свърши работата през следващите 5 дни и спази дадения от министър-председател срок. И да не спре само с тунела и колчетата, но да гарантира безаварийното пътуване през Кресненското дефиле като организира обрушването на опасните и нестабилни скали, премахването на купчините камъни до шосето, надвисналите клони и стърчащите храсти, както и възстановяването на изчезналите през годините мантинели.