Кресна предложи сделка: Подкрепяме Струма само срещу инвестиции

Община Кресна ще подкрепи варианта на правителството за строеж на магистрала Струма през Кресненското дефиле, ако получи писмени гаранции за икономическо развитие. Това поиска кметът Николай Георгиев днес по време на общественото обсъждане на най-сложния за изпълнение участък на магистралата. Думите му обаче не обединиха местните жители, които се оказаха разделени в мнението си кой вариант да изберат. Част от тях подкрепят Източния вариант с две трасета - едното да минава по сегашния главен път, а в посоката към София да се изгради нов път. Други от жителите обаче настояват Е-79 да бъде запазен като алтернативно трасе.
Николай Георгиев бе категоричен, че няма да допусне магистралата да изолира икономически малката община.
"Изграждането на трасето на автомагистралата трябва да допринесе за развитието на община Кресна, а не за нейното унищожаване. Изключително важно е гласът на моите съграждани да бъде чут и правилно разбран, както от МРРБ и АПИ, така и от всяка друга гражданска или неправителствена организация, която е заинтересована от темата", призова градоначалникът.
По думите му крайно време е държавата да спре да се интересува единствено от прокарването на автомагистралата.
"Община Кресна и нейните граждани искат много повече от думи, искаме писмени гаранции, че ако бъде одобрен Източният вариант, то държавата ще изпълни всички поети ангажименти, площадки за търговска дейност, с довеждане на ВиК и ток, канализации. Настояваме за подкрепа за изграждане на православен храм вън от тези терени, както бе заявено от министъра на регионалното развитие на предварителните разглеждания, конкретни финансови ангажименти за развитието на цялата община", категоричен бе Георгиев.
Той поиска разработване на специални мерки, подкрепа за местния бизнес, предприемачеството, нисколихвено кредитиране и други подобни мерки. Отделн от това той ще настоява експерт от кметската администрация да бъде включен в по-нататъшните обсъждания на магистралата.
Въпреки тези писмени гаранции, които градоначалникът поиска от държавата за развитието на общината, голяма част от местните жители заявиха, че няма да подкрепят така наречения Източен вариант. Според тях най-удачно е настоящият главен път Е-79 да остане алтернативен, а магистралата да бъде изнесена извън него. По този начин ще се запази връзката на хората с Благоевград и София и няма да им се налага да преминават през пътните възли на магистралата.
На днешното обществено обсъждане имаше сериозно представителство на екоорганизациите у нас. Еколозите предупредиха, че ако бъде избран Източният вариант за строителство на трасето през дефилето, България ще бъде осъдена и ще се налага да връща европейското финансиране. Според тях магистралата трябва да бъде изнесена изцяло извън Кресненското дефиле.
Иначе от презентациите на специалистите стана ясно, че Източният вариант ще бъде и най-евтин за изграждане. Той предвижда по трасето, което ще се строи източно от дефилето, да бъдат изградени преградни съоръжения високо 2,5 метра срещу вълци и без светещи билбордове за да се пазят популациите от прилепи в района. Ще има и трета лента за бавно движещи се МПС-та, пет тунела, 17 виадукта и 20 моста и надлези.

Гръмотевици прекъснаха за кратко състезание по голф в Пирин

12 екипи ще издирват 559 деца в Петричко, отпаднали от училище
-
ИмеМного сте тъпи, селяни! Кой си мислите, че ще ви обещае подобно нещо? Но като сте овце и допуснете, трааето да мине през стария път, забравете, за всички обещания...