Пиринско с подкрепа за хижите, изгражда соларна система за заслони

Снимка: Виктор Троянов
Снимка: Виктор Троянов

Тази година водещата марка бира в България – „Пиринско", е официален партньор на конкурса „Хижа на годината", чиято мисия е насочена към подкрепа и популяризиране на планинския туризъм.

„Пиринско" се включва като патрон на две от категориите в конкурса, свързани със заслони – „Най-добър заслон, стопанисван на място" и „Най-добър заслон, нестопанисван на място". Този избор не е случаен. Пирин планина, чието име носи марката, има силно изразен алпийски характер – седем от десетте най-високи върха в България се намират именно там. Познавайки нуждите на туристите в планините, „Пиринско" се насочва към заслоните, именно заради тяхната важност като обекти, осигуряващи подслон и защита в кризисни ситуации.

Пивоварната компания ще осигури подкрепа и за изграждането на аварийна соларна система за заслони, с цел подобряване на условията в тях, така че да се създаде една по-безопасна и уютна среда за планинарите. Иновативната станция със соларен панел и батерия ще бъде поставена на труднодостъпен заслон, който не разполага с постоянно електроснабдяване и където нуждата от енергия може да се окаже животоспасяваща за изгубен или бедстващ турист. Станцията ще осигурява възможност за зареждане на телефон, GPS или друго устройство, едновременно обезпечавайки осветлението в постройката.

„Благодарим на „Пиринско" и на всички доброволци, номиниращи организации и природолюбители от цялата страна, които се включват активно в кампанията „Хижа на годината". Само чрез общи усилия можем да съхраним нашите планини, които заемат над 30% от територията на страната. Те са национално богатство, което трябва да предадем и на идните поколения. Вярвам, че природните ни богатства са и най-доброто лице на страната ни пред света, а хижите и заслоните са основата за развитие на природен туризъм. Освен това те са важни обекти за социален туризъм, развитие на любов към природата и здраве, поради което трябва да бъдат подпомагани, за да изпълняват възможно най-пълноценно функциите си." – каза Иван Панчев, организатор на кампанията „Хижа на годината".

„Тази подкрепа е естествено продължение на всички усилия от страна на екипа и марка „Пиринско" да подкрепя зелените каузи. Ние сме неразривно свързани с Пирин планина и винаги се стремим да стимулираме хората да опазват красотата и чистотата на българската природа. Вярваме, че всяка стъпка в тази посока води след себе си правилните действия. Радваме се, че „Хижа на годината" ни припозна като доверен партньор и имаме възможност да допринесем по още един начин за опазването на нашия общ дом – планината", коментира Камелия Павлова, Маркетинг директор в Карлсберг България.

 

 

 

Коментари
Екипът на Илинден Прес Ви информира, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни думи и квалификации, както и обиди на расова, етническа или верска основа. Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Илинден Прес от потребителите. Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Илинден Прес. Преди да пишете коментари, прочетете нашите правила за участие във форумите.
    Няма добавени коментари!
Напиши коментар:
Въведете кода от картинката!

Още новини