С вдигане на таксите и стесняване на булевардите кметът Байкушев ще се бори с трафика в Благоевград
Комплекс от мерки за ограничаване на излишното движение на автомобили в Благоевград планира кметът Методи Байкушев с екипа си. На пресконференция вчера той съобщи, че препроектиране и реконструкция на централните булеварди „Св.св. Кирил и Методий“ и „В. Левски“ цели изграждане на модерни алеи, за сметка на ширината на шосето, като ще се запази зоната за платено паркиране по протежението на бул. „Св.св. Кирил и Методий“, пише вестник "Струма".
На въпрос няма ли да се стесни твърде силно, той заяви, че булевардите ще бъдат стеснени до степен, необходима за движение на автомобилите. „Така трябва да решим трафика, че да изтласкаме автомобилите от града. По същия начин се прави по цял свят. Когато е взето решение за изграждане на пешеходната зона в центъра на града, също е имало страшен вой“.
Увеличение на цената за платено паркиране и вдигане на данъка на автомобилите също подготвя екипът „Байкушев”. „Целта на пътния данък е осигуряване на по-добри пътища. Това няма как да стане с 36 лв. на година“, мотивира се градоначалникът.
За изкърпването на компрометираните участъци и дупките по улиците кметът информира, че общината плаща по 54 лв. на 1 кв.м на фирмата, спечелила обществената поръчка, като на много места за пръв път се прави с асфалтиране на големи участъци. Предишната фирма е работила на 45 лв. на кв.м, съобщи той.
До края на годината съвместно с „ВиК“ ЕООД общината ще ремонтира ул. „Хр. Татарчев“, от блок „Лира“ до градската градина, ул. „Бр. Миладинови“, под градската градина, и ул. „Мара Бунева”, там ще се подменят тръбите и ще се положи нов асфалт.
На питане за възможностите за увеличение на пропускливостта на кръговите кръстовища в града, за да не се образуват „тапи“, кметът обясни, че се е консултирал с пътни инженери, които са го уверили, че изграждането и маркирането им е направено по всички норми. Вариант за облекчаване на трафика е преместване на пешеходните пътеки, но в повечето случаи те са съобразени със спирките, които са в близост. От друга страна, изнасяне на пешеходните пътеки на 4-лентов път може да създаде допълнителни опасности за пешеходците, затова темата продължава да е дискусионна и решение още не е взето./Струма.бг