Таксита в Благоевград вече возят по-скъпо, бръмчат с по лев на километър

Таксита в Благоевград вече возят по-скъпо, бръмчат с по лев на километър

Все повече таксита пренастроиха апаратите си и возят по-скъпо клиентите си в Благоевград. До края на месеца всички автомобили трябва да са с новите цени. Да му мислят благоевградчани, които тази година ще плащат и по-скъпи данъци и такси. А таксиметровите услуги са с над 30% нагоре. Решението за увеличението бе взето на 29 декември от Общинския съвет. Така едно возене от старата част на квартал "Струмско" до центъра вече няма да струва 5 лева, а ще гони 7 лева. Тази разлика почти сигурно ще откаже доста хора от тази услуга. Шофьори признават, че се усеща още сега отлив на мераклии да се качат в жълтите коли.

Минималната цена за дневната тарифа на територията на общината бе прието да е 99 стотинки за километър, досега такситата возеха за 75 стотинки за километър. Допустимата максимална цена на същата услуга е 1,30 лева за километър. За возене през нощта минималната тарифа е 1,19 лева за километър, а 1,40 лева е максималната тарифа за километър.

Фирма "ОКей такси", която има най-много коли, реши дневната тарифа да е 1,01 лева на километър, а нощната тарифа струва 1,21 лева за километър. Първоначалната такса за сядане в таксито също е увеличена - от 1,50 на 1,99 лева. Престоят на минута пък е вдигнат от 20 на 28 стотинки. Поне за повикване не се дължи такса. Засега.

Другата голяма фирма "Мега шанс" пък вози за 99 стотинки на километър през деня и за 1,18 лева за километър през нощта. При тях престоят на минута струва 30 стотинки.
 
Увеличение на тарифите не е правено от 2018 година, а оттогава всичко поскъпна, оправдават увеличението на услугата таксиджиите. Преди малко повече от две години и половина браншът увеличи първоначалната такса от 79 стотинки на 1,50 лева. Сегашното поскъпване се аргументира още с цените на горивата, с повишаването на минималната работна заплата, с инфлацията. Не на последно място - изисква се по-скъпа поддръжка за колите. 500 жълти коли могат да предоставят тези услуги в община Благоевград. Дали ще има достатъчно работа за всички е големият въпрос, защото се очаква по-малко хора да прибягват до таксиметровите услуги. Не защото не е удобно и бързо, а тъй като няма да могат да си го позволят. Все пак в региона сме на предпоследно място по стойност на работната заплата. А при ниски доходи возенето в такси се превръща в лукс, който може да си позволиш в краен случай, а не всеки ден.
 
Коментари
Екипът на Илинден Прес Ви информира, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни думи и квалификации, както и обиди на расова, етническа или верска основа. Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Илинден Прес от потребителите. Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Илинден Прес. Преди да пишете коментари, прочетете нашите правила за участие във форумите.
    Няма добавени коментари!
Напиши коментар:
Въведете кода от картинката!

Още новини