Започнаха „разпродажбите“ на великденските стоки Какво не е наред?

Снимка: pixabay.com
Снимка: pixabay.com

"Разпродажба", "сега", „за кратко“, "специална оферта", „акция“... Това са само част от посланията "в червено", с които магазини за хранителни стоки привличат клиенти към отделени на обособени щандове великденски стоки. Те най-често са шоколадови и захарни изделия, бои и декорации за яйца, детски игри и др., съобщиха от онлайн платформата „Ние, потребителите“.

Най-странното е, че част от стоките вече са в разпродажба, макар празникът още да не е настъпил. За тях е спазено изискването да се посочи предишната цена, от която е извършено намалението, и новата – с отстъпката. Намалението варира от -25%, -30% до -40%, което трудно кореспондира с официално обявените от някои вериги 4-5% печалба.

Размерът на отстъпките за стоките в "акция" и "специална оферта" пък най-често е между 20% и 25%.

В други случаи не се посочват нито стара цена, нито процент отстъпка, а само продажната, която обаче е в червено, както останалите промоционални. Този подход е приложен при офертите с маркетингови послания „сега“, „за кратко“ и пр., посочват още от потребителската платформа.   

По отношение изискването за обявяване на периода на намалението – при някои стоки има само начална, но не и крайна дата.

За да не станем жертва на нарушения и нелоялни практики при пазаруването по време на великденските празници, от „Ние, потребителите“ предоставят полезни съвети.

Важно е да не сравняваме по цени дори на пръв поглед един и същи продукт, защото в различните магазини той може да се предлага в различни разфасовки. Сравнението трябва да се прави по цени за единица мярка.

Най-вероятно ще сгрешим и ако се водим по процента намаление, когато сравняваме идентични стоки на различни производители, които се предлагат с отстъпка от различни търговци. В този случай за правилния избор ще ни помогне, ако гледаме количеството и качествата на тези продукти. Например, при боите за яйца: за колко яйца ще стигнат, как ще изглеждат готовите яйца и пр.

В някои брошури намалените великденски стоки са отбелязани със зведичка и има пояснение от типа: "Този артикул може да бъде изчерпан още в първия ден на търговската акция."

„Съгласно действащия закон, намалението не може да продължи по-малко от един ден. Отправянето на предупреждение, че стоката може да свърши само за няколко часа, не извинява търговеца. Освен това, той е длъжен да осигури количества през целия период на промоцията. За да не бъде в нарушение, може да посочи по-къс период, а ако му останат стоки, да продължи да ги продава с червени етикети и да привлича клиентите към въпросните артикули, но когато те вече са в обекта. А не с това послание в рекламни и маркетингови материали да води потребители в магазина и едва там те да разбират, че няма от промоционалните стоки, за които са отишли“, коментира Габриела Руменова - основател на платформата „Ние, потребителите“.

Коментари
Екипът на Илинден Прес Ви информира, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни думи и квалификации, както и обиди на расова, етническа или верска основа. Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Илинден Прес от потребителите. Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Илинден Прес. Преди да пишете коментари, прочетете нашите правила за участие във форумите.
    Няма добавени коментари!

Още новини