Търговци заблуждават потребителите с частични намаления

Снимка:
Снимка: "Ние, потребителите"

По време на сезонните намаления недобросъвестни търговци често заблуждават потребителите за стоките, които се продават с отстъпки. Понякога намалението важи само за определени видове артикули или за единични бройки от някои стоки в целия магазин, но посланието на витрината оставя впечатлението, че то се отнася за всички артикули в него.

„Прилага се следният трик – пишат намаление, хората си мислят, че то важи за целия обект, влизат и вътре виждат 3-4 артикула с отстъпка, която понякога не е много голяма. Друг път става дума, например за дрехи от много стари колекции или вече амортизирани заради това, че дълго време са стояли в обекта, пробвани са, а понякога дори са минали през химическо чистене. Когато потребителят разгледа намалените стоки и не му хареса нито една от тях, той започва да преглежда и останалите в обекта и е много голям рискът, вече влезли в магазина, да си купи нещо, което не е планирал“, разказа по „Хоризонт“ на БНР Габриела Руменова, основател на онлайн платформата „Ние, потребителите“. 

Тя обясни, че когато в кампанията са включени само част от артикулите, те трябва да бъдат оповестени на самата витрина – там, където са посочени всички условия на намалението, както и да бъдат отделени от останалите стоки в обекта.

„Практиката показва, че дори има случаи, в които в дадения търговски обект стоката е продавана на определена цена и след съобщението за намаление с някакъв процент, тя е по-скъпа от старата си, редовна цена. За подобни ситуации съобщават наблюдателни потребители, които са си харесали даден артикул и са проследили през времето как се движи цената му – най-вече в случаите, в които очакват предварително известни кампании за отстъпки като Черния петък и сезонните намаления“, посочи още Руменова. „Получава се така, защото некоректни търговци разчитат на маркетинговия трик да обявят намаление и при вземането на решение за покупка хората да гледат процента на отстъпката, а не цената, която реално ще платят“, коментира тя.

Руменова разясни и защо по закон едно намаление не може да е по-дълго от един месец: „Защото тогава цената ще бъде регулярна, не намалена. А именно съобщението за намаление е това, с което потребителите биват привличани. Много пъти хората се интересуват и защо намалението не може да е по-кратко от един ден. Това е така, защото трябва да се даде реална възможност на потребителите да се възползват от него. А не да се направи широка и шумна реклама и те, я обърнали внимание на периода на намалението, я – не, търговецът – я го посочил, я – не, да посетят обекта и когато установят, че кампанията е била за 2 часа, например, и вече е свършила, пак стигаме до познатата хипотеза, в която те все ще си купят нещо. То в повечето случаи ще се окаже неизгодно за тях, защото това ще бъде импулсивна покупка, защото те изобщо няма да са проучили пазара за този вид стоки и т.н.“, завърши тя.

Коментари
Екипът на Илинден Прес Ви информира, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни думи и квалификации, както и обиди на расова, етническа или верска основа. Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Илинден Прес от потребителите. Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Илинден Прес. Преди да пишете коментари, прочетете нашите правила за участие във форумите.
    Няма добавени коментари!
Напиши коментар:
Въведете кода от картинката!

Още новини