Иван Шишков: Българските ГКПП-та са непроходими, трафикът по магистралите е огромен

Снимка: МРРБ, пресцентър
Снимка: МРРБ, пресцентър

„Нашите ГКПП са изключително непроходими и имат проблем с пропускливостта. Президентът Румен Радев вече води разговори с президента на Турция Реджеп Ердоган да разширим ГКПП „Лесово“. По наше предложение освен разширението на „Лесово” ще направим и скоростен път, който да свърже пункта с магистрала „Марица”, съобщи министърът. Така заедно с ГКПП „Калотина“ ще има два големи пункта, които ще могат да поемат огромния трафик. Така е и с магистралата „Русе – Маказа”, която е изключително важна, защото тя не е просто един аутобан, тя е геополитическа магистрала, обясни още регионалният министър“. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков в предаването „Тази сутрин“ по bTV.

Граничният контролно-пропускателен пункт „Лесово“ ще бъде разширен, а скоростен път ще го свърже с магистрала „Марица“.

Арх. Шишков подчерта, че в деня, в който е завършила работата по интекронектора с Гърция, са започнали разговорите за петролопровода „Алуксандруполис – Бургас”.

„Обръщаме движението и посоката на този петролопровод. Темата за него е изключително важна, защото след някоя и друга година нашият петрол от най-евтин в момента ще стане най-скъп. Разговорите в тази посока не само са започнали, но и вече се работи по конкретиката освен на експертно, и на политическо ниво“, съобщи още регионалният министър.

Министърът коментира и темата защо имаме толкова малко магистрали и проблемите, свързани с плащанията и лошото качество на настилката. Според него най-големият проблем е, че заради малкото изградени магистрали, трафикът по тях е много голям. Той посочи, че в последните 10-12 години няма стратегия не само за развитието на пътните магистрали, но и за цялата инфраструктура в България. А това може да бъде направено не за един мандат – ето тук е разликата между политиците и експертите.

Арх. Шишков посочи, че проблемът с АМ „Струма“ е заложен от времето на Борисов. Чак сега имаме крайна процедура, за да се финализира да се изследват мерките за опазване на природната среда, а след това да се изготви подробния устройствен план. Аз считам, че ще има разрешение за малък участък през април, май. Политиците говорят много за магистрали, а правят малко“, обобщи Шишков.

Той разясни, че по време на предишния редовен кабинет са  били платени 50% от дължимото на фирмите. В момента сме платили 100%, но за всички извършени текущи ремонти. За ремонтите обаче, които са извършени като основни, не можем да платим, защото те са се превърнали в незаконно строителство, макар и не по вина на строителните фирми“, коментира регионалният министър. Той отбеляза, че за решаване на този проблем в Народното събрание вече е внесен текст за промяна на Закона за устройство на територията, отнасящ се за извършеното незаконно строителство. Арх. Шишков разви и идеята си за даването на концесии на пътища – според него това ще намали корупцията и ще повиши качеството на поддръжката им.

Коментари
Екипът на Илинден Прес Ви информира, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни думи и квалификации, както и обиди на расова, етническа или верска основа. Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Илинден Прес от потребителите. Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Илинден Прес. Преди да пишете коментари, прочетете нашите правила за участие във форумите.
    Няма добавени коментари!

Още новини