Иван Шишков: Българските ГКПП-та са непроходими, трафикът по магистралите е огромен
„Нашите ГКПП са изключително непроходими и имат проблем с пропускливостта. Президентът Румен Радев вече води разговори с президента на Турция Реджеп Ердоган да разширим ГКПП „Лесово“. По наше предложение освен разширението на „Лесово” ще направим и скоростен път, който да свърже пункта с магистрала „Марица”, съобщи министърът. Така заедно с ГКПП „Калотина“ ще има два големи пункта, които ще могат да поемат огромния трафик. Така е и с магистралата „Русе – Маказа”, която е изключително важна, защото тя не е просто един аутобан, тя е геополитическа магистрала, обясни още регионалният министър“. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков в предаването „Тази сутрин“ по bTV.
Граничният контролно-пропускателен пункт „Лесово“ ще бъде разширен, а скоростен път ще го свърже с магистрала „Марица“.
Арх. Шишков подчерта, че в деня, в който е завършила работата по интекронектора с Гърция, са започнали разговорите за петролопровода „Алуксандруполис – Бургас”.
„Обръщаме движението и посоката на този петролопровод. Темата за него е изключително важна, защото след някоя и друга година нашият петрол от най-евтин в момента ще стане най-скъп. Разговорите в тази посока не само са започнали, но и вече се работи по конкретиката освен на експертно, и на политическо ниво“, съобщи още регионалният министър.
Министърът коментира и темата защо имаме толкова малко магистрали и проблемите, свързани с плащанията и лошото качество на настилката. Според него най-големият проблем е, че заради малкото изградени магистрали, трафикът по тях е много голям. Той посочи, че в последните 10-12 години няма стратегия не само за развитието на пътните магистрали, но и за цялата инфраструктура в България. А това може да бъде направено не за един мандат – ето тук е разликата между политиците и експертите.
Арх. Шишков посочи, че проблемът с АМ „Струма“ е заложен от времето на Борисов. Чак сега имаме крайна процедура, за да се финализира да се изследват мерките за опазване на природната среда, а след това да се изготви подробния устройствен план. Аз считам, че ще има разрешение за малък участък през април, май. Политиците говорят много за магистрали, а правят малко“, обобщи Шишков.
Той разясни, че по време на предишния редовен кабинет са били платени 50% от дължимото на фирмите. В момента сме платили 100%, но за всички извършени текущи ремонти. За ремонтите обаче, които са извършени като основни, не можем да платим, защото те са се превърнали в незаконно строителство, макар и не по вина на строителните фирми“, коментира регионалният министър. Той отбеляза, че за решаване на този проблем в Народното събрание вече е внесен текст за промяна на Закона за устройство на територията, отнасящ се за извършеното незаконно строителство. Арх. Шишков разви и идеята си за даването на концесии на пътища – според него това ще намали корупцията и ще повиши качеството на поддръжката им.