Защо и новите забрани за движение в Кресненското дефиле ще останат само на хартия

Снимка: Илинден прес
Снимка: Илинден прес

Дори и с новите ограничения пътуването през Кресненското дефиле продължава да е опасно като руска рулетка. Най-рисковият пътен участък в страната си остава такъв. Въпреки поредните опити на държавата да сложи ред и да респектира шофьорите.

Преди дни официално обявиха, че изпреварването в дефилето е напълно забранено, а скоростта е ограничена до 50 километра в час. Положиха нова пътна хоризонтална маркировка с жълта боя, монтираха и необходимите пътни знаци, които са видими и поставени на правилните места. Всичко това звучи много доре, но то няма да направи преминаването през Кресненското дефиле по-безопасно. Причината за това е в липсата на реален контрол. Тази 16-километрова отсечка е изключително специфична и много тясна, изпълнена с множество завои.

„За пътните патрули на КАТ на практика има само две места, където биха могли да контролират движението. Едната стоянка е край бензиностанцията, а другата  край двата тунела в дефилето. Възможностите на катаджиите да регулират пътуването са сведени до минимум и те са с вързани ръце”, коментира Александър Стамболийски, председател на Съюза на българските транспортни работници.

Това пък развързва ръцете и краката на шофьорите, които не спазват нововъведените ограничения, изпреварват на воля и натискат газта. Особено през нощта никой не си и помисля да се съобразява с правилата на движение в Кресненското дефиле.

В същото време е невъзможно да се осигури видеонаблюдение в този опасен участък от ПП Е-79. Според пътни експерти новите промени в Закона за движение по пътищата забраняват стационарните камери по пътищата. Единствено видеоконтролът може да стане с така наречените триноги. Но пък при наличието на такава камера трябва да има и полицейски патрул. Така забраните си остават на хартия и никой не ги спазва.

Темата с безопасността на движение в Кресненското дефиле е разисквана многократно. Преди години превозвачите предложиха да се монтират разделители с колчета между двете платна, но се оказа, че този вариант не е удачен, защото при пътен инцидент ще се образува „тапа” и тя няма да позволи бързото придвижване на аварийни автомобили.

„Обмисляхме да се сложат и гумени разделители, които не биха попречили на линейките и пожарните, но пък това е твърде скъпа инвестиция. Още повече, че тази пътна отсечка е част от бъдещата автомагистрала „Струма” и все още имаме надежда, че ще бъде изградена. Докато това не се случи, няма как да се осигури по-голяма безопасност за пътуващите. Затова призоваваме всички шофьори да са внимателни в тези 16 километра”, каза още Александър Стамболийски.  

Коментари
Екипът на Илинден Прес Ви информира, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни думи и квалификации, както и обиди на расова, етническа или верска основа. Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Илинден Прес от потребителите. Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Илинден Прес. Преди да пишете коментари, прочетете нашите правила за участие във форумите.
    Няма добавени коментари!

Още новини