Нов вариант за "Струма": Сегашният път в дефилето става еднопосочен

През септември започва строителството на автомагистрала „Струма“ между Кресна и Сандански. Това заяви в сутрешния блок на бТВ министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.
Отсечката е с дължина от 24 км. Договор с изпълнителя на строителството Консорциум "Струма – Лот 3.3" бе подписан през септември миналата година за близо 281 млн. лв. с ДДС.
Догодина ще започне да се строи и отсечката от Благоевград до Крупник с дължина от 13 км. Договорът за строителството бе подписан в края на 2015 година с обединение "АМ СТРУМА 3.1" за сумата от 186 млн. лв.
Паралелно с това ще се изгражда тунел „Железница“, който се очертава да бъде най-дългият в България с обща дължина на двете тръби от почти 5 км на стойност 250 млн. лв.
Според Павлова при този участък става дума за изключително сложно съоръжение, като освен тунел с магистрален път, ще се изградят два виадукта.
Павлова обясни и че има сериозен напредък по отношение на строителството на магистрала „Струма“ в Кресненското дефиле. До момента са предложени 4 варианта за преминаване на 20-километровто трасе. Най-новият вариант, който срещал сериозна подкрепа, е изграждане на отделно трасе в посока Кулата - Благоевград. По този начин сегашният път ще се ползва само за движение по посока Кулата. Вариантът включва изграждане на околовръстен път на Кресна и трасе, с което ще се заобиколи дефилето. По проект има 5 тунела, доста виадукти и съоръжения.
Тя увери, че категорично отпада вариантът за изграждане на дълъг тунел в Кресненското дефиле.