Кога синята зона ще улесни трафика в Благоевград? Време е за нова Наредба

„Синята зона” в Благоевград не изпълнява своите основни функции. Нито осигурява приходи на хазната в Общината, нито пък реши проблема с трафика и контрола на паркирането в централната градска част. Това стана ясно днес на сесията на Общинския съвет, на която се обсъди предложенито на Кирил Илиев за платено паркиране и в междублоковите пространства в центъра на града. Той се аргументира, че по този начин ще се сложи край на безплатното паркиране в тези зони. Според него оставянето на коли на нерегламентирани места води до хаос, напрежение между водачите и на практика е начин да се избегне плащането, с което се ощетява общинският бюджет.
Идеята му не бе подкрепена от общинските съветници, които припомниха редица нерешени проблеми през годините в зоната за платено паркиране. Председателят Радослав Тасков беше категоричен, че има далеч по-важни и тежки въпроси, които чакат своето решение. Според него трябва да се изработи изцяло нова и по-прецизна Наредба, която да е само за платеното паркиране в Благоевград. Той сподели, че „синя зона” не може да има на еднопосони улици, тъй като реално там има само едно платно и разминаването на автомобили е невъзможно. Тасков разкритикува предложението на колегата си от ГЕРБ за платено паркиране в междублоковите пространства.
„На много места тези райони са на земна основа. Как и на какво основание ще търсим пари от шофьорите?! Те нито могат да се разчертаят, тъй като няма как да стане с тебешир и водни боички, нито да се регулират! Със сигурност това ще доведе до конфликти между шофьорите и служителите на „Паркинги и гаражи”, така и между самите граждани. Затова смятам, че предложението на Кирил Илиев е малко подранило”, коментира Радослав Тасков. Той смята, че може да се мисли в посока на увеличаване на месечните такси на двата общински паркинга – на подземния при РЗИ и на открития зад заведението „Трезор”. В момента въпросната такса е 40 лева месечно, което прави по 1,33 лева на денонощие. Към 31 декември миналата година Общинското дружество „Паркинги и гаражи” е на загуба 70 000 лева. Следващият управител, който ще изберем, трябва да има ясна стратегия за работата на дружеството, за да не се трупат загуби, допълни Тасков.
Калоян Ханджийски напомни, че първо трябва да се изградят достатъчно общински паркинги, а чак след това да се мисли в посока на по-високи цени на паркирането в централната градска част. Владимир Пандев от БСП даде пример с безобразното паркиране в двора на МБАЛ-Благоевград, за да не плащат благоевградчани за „синя зона”.

Община Благоевград създава Фонд за подпомагане на умни и даровити деца
