Кресна на бунт, ако се приеме вариант за 15-километров тунел през Дефилето

Община Кресна категорично е против изграждането на 15-километров тунел през Кресненското дефиле като част от автомагистрала „Струма“. Местните жители предупреждават, че ще излязат на протест, ако се приеме този вариант.
Затова кметът Николай Георгиев организира в общината обществено обсъждане на строителството на лот 3,2 от участъка на аутобана. Според него проведените преди години публични дискусии са правени формално и хората нямат достатъчно информация за проекта.
„Има тотален натиск от страна на псевдо зелени организации да се реанимира вариантът за дълъг тунел само заради финансови изгоди, без да се гледа сигурността на хората. Ако няма граждански контрол, то те ще се вихрят, а ние няма да го допуснем“, увери градоначалникът.
Местните хора се притесняват, че дългият тунел ще обрече на фалит бизнеса ми, тъй като крайпътните заведения в общината осигуряват поминък на половината местни жители. Ще се сложи край и на редица европроекти, свързани с туризъм и развитие на рафтинг спортовете по река Струма.
Кметът на Кресна призна,че е водил разговори с министър Лиляна Павлова, която е обещала че, ще се реализира вариантът за късите тунели и ще осигури отбивки и за търговците. Освен това хората в общината искат успоредно със строителството на късите тунели да се премести и ж.п.линията, която сега минава през центъра на общината и разделя града на две части. За хората това създава ежедневен риск при пресичането и невероятен шум, който търпят от години.
Хората започват десетки акции и инициативи като дебати, разговори, разпространение на листовки срещу тунела-убиец, както са нарекли варианта за голямата 15-километрова тръба.
„Оказва се, че подозренията за съществуването на лобистки и финансови интереси се оправдаха. Оказа се, че български неправителствени екологични организации, подвеждат отговорните институции в България и ЕК, както и цялото ни общество. Те продъжават да изпращат писма до ЕК, в които пишат, че трябва да се спрат парите за проекта „Струма“, и че трябва Бъгария да бъде проверявана многократно, за да се забави изпълнението на проекта. Суматохата, която създават в средите на ЕК има една цел - да се попречи на изграждането на магистралата и България да изгуби пари, забележете става дума за европейско безвъзмездно финансиране. Това ние квалифицираме като предателство на националните интереси, каза Емил Георгиев, председатела на "Екогласност".
Според него при по-сериозно вглеждане в „лобистичната“ дейност на тези „еколози“ прозират корупционни схеми, отиващи далеч, извън границите на нашата страна.
Община Кресна подържа позицията си през Креснеското дефиле да се изгради път с пет къси тунела и 7 виадукта, който е по-безопасен и по-евтин. Той ще струва 350 млн.лева, а дългият тунел с един милирад лева повече.

Националисти биха украинци, протестирали срещу „Нощните вълци“

Звездите на „X фактор“ пеят благотворително в Сандански
-
da go duhat bedniteAbe nema problemi be Kresna perz otava ke mine vlako hahaahahah
-
МихаелаВсъщност специалистите доказват, че точно дългия тунел е по-безопасен за хората. А какво по-важно има от живота? Може би това, че ако се реши да се прави дълъг тунел, той няма да бъде построен от \"правилната\" фирма? Мисля, че хората не трябва да се лъжат от приказките на някои хора за фалиране на заведения и други подобни! Защото по същата логика да спрем да строим и магистрали! Да забраним влаковете! За да има клиенти за крайпътните заведения ;) Между другото стария път няма да се разваля и не виждам защо се говори тогава за фалиране на туристическия бизнес там...