Внесоха подписка в МС: Магистрала Струма да заобиколи Кресна

Внесоха подписка в МС: Магистрала Струма да заобиколи Кресна

На 23 Декември 2019 г. в Министерски съвет бяха внесени 481 подписа на жители на община Кресна с искания към Министерски съвет. Жителите на Кресна искаме Министерски съвет на Република България да вземе решение при строителството на АМ Струма път Е79 през Кресненско дефиле да стане локален и да се ползва от нас, жителите на общината, а магистралата и транзитния трафик да заобиколят град Кресна, Кресненско дефиле и най-ценните земеделски земи в община Кресна.

Подписите са събрани в подкрепа на гражданска инициатива «Спасяване на град и община Кресна» и представлявана от 7 души инициатовен комитет от местни хора.

Освен към министър-председателя на Р България исканията ни са отправени и към Европейската комисия – г-н Тимерманс съ-председател на комисията отговрен за „новата зелена сделка” и към директорите на дирекции „Околна среда” и „Регионално развитие”. Гражданите на Кресна призоваваме представители на Европейската комисия да посетят град Кресна, да се видят с местните жители без влиянието на политици и лично да чуят тяхното мнение и убедят, че цяла Кресна е изцяло зад тези искания.

Мотивите ни за тези искания не са сложни и част от тях касаят безопасността на всички пътуващи по магистралата и предотвратяването в бъдеще на тежки катастрофи:

  1. От 2015 година, когато започна нов избор на алтернатива за строителство на магистралата в района на община Кресна, не е направена оценка на пътната безопасност на всички алтернативи и избор на безопасна алтернатива и за нас, и за всички пътуващи по магистралата. Липсва и одитиране на пътната безопасност на сегашния път Е79, както и каквито да е мерки за неговото обезопасяване срещу катастрофи и изпреварвания. Така драстично са нарушени и българското, и европейското законодателство за безопасността на транс-европейските магистрали. Отговорна по закон за това е Агенция „Пътна Инфраструктура”. Избраният вариант е животоопасен – и в бъдеще ще загиват много хора без възможности за справяне с проблема. Това е така именно защото не е  осигурен локален път, а трасето на сегашния път съчетава 2 платна със завои, без банкет, местни коли, скоростен транзитен трафик, пешеходци, домашни и диви животни – всичките на 1  място и заедно, и така се ползва за част от магистралата.
  2. Унищожава се бъдещето на общината – без локален път, без най-ценните земеделски земи (там където минава сега магистралата е мястото на произход на виното „Керацуда“ – и това е национална ценност), без автобусна спирка, без традиционната крайпътна търговия (предлаганото от АПИ е безумно – точно върху ценните земеделски земи с керацуда ще се правят места за спиране и обслужване на пътниците!)
  3. Нищо от тези неща не беше разгледаното в т.н. Оценката за въздействие на околоната среда (ОВОС) – в нарушение пак на това европейско законодателство.
  4. Така нареченото обществено обсъждане през септември 2017, беше проведено по недемократичен начин – водещите още в самото начало казаха, какво трябва да подкрепяме, иначе ще сме национални предатели. И всеки с друго мнение веднага беше атакуван грозно – само и само да стане ясно, какво трябва да се подкрепи.
  5. Никой не чу и не поиска да чуе какви са проблемите на нашата община.
  6. И като капак от кампанията водена от еколозите и статии в някои медии става ясно, че са погазени и всички правила за опазване на природата.

Обективно няма друг начин тези проблеми да се решат по друг начин, освен да се върнат процедурите и да се избере алтернатива при която магистралата заобикаля Кресна, а сегашния път Е79 да остане локален.

Коментари
Екипът на Илинден Прес Ви информира, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни думи и квалификации, както и обиди на расова, етническа или верска основа. Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Илинден Прес от потребителите. Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Илинден Прес. Преди да пишете коментари, прочетете нашите правила за участие във форумите.
    Няма добавени коментари!

Още новини