Шефът на „Паркинги и гаражи”: Трябва да се пипа с твърда ръка, искам увеличение само на санкциите, паркирането остава 1 лев!

Шефът на  Паркинги и гаражи”: Трябва да се пипа с твърда ръка, искам увеличение само на санкциите, паркирането остава 1 лев!
Ивайло Червилов

Ивайло Червилов наскоро бе назначен за управител на общинското търговско дружество „Паркинги и гаражи”. Преди това той бе общински съветник от ДПС. Сега е амбициран да въведе ред в паркирането в града и да е безкомпромисен с всички нарушители.

 

Г-н Червилов, ще поискате от ОбС увеличаване на санкциите за нарушителите на територията на „синята зона”. Защо се налага това?

Искам да уточня, че ще се входират две неща при председателя на ОбС. Първото е нова Наредба, която да урежда паркирането, като това предложение е от общинския съветник Кирил Илиев от ГЕРБ. Аз като управител на общинското дружество „Паркинги и гаражи” внасям предложение за актуализация на цените, но те касаят само нарушителите.  За мен това е жизненоважно, защото при вдигането на тези цени ще се вдигнат приходите. Така ще мога да дам по-високи заплати на служителите, ще мога да купя още един паяк, както и друга техника. Ние сме търговско дружество, не сме част от Общината, не ползваме бюджета на общината. Каквото си изкараме, това разходваме. Ако има печалба на края на годината, определен процент от нея ще отиде към хазната на Общината.

Не са ли драстично по-високи цените с оглед и на увеличаването на цените на стоки и услуги?

Не са драстични. Веднага ви отговарям защо. Хората тук малко се объркват, ние не променяме цената на талона, който си остава един лев за един час престой в „синя зона”. Това е увелиечние на цените за хората, които злоупотребяват. Санкцията няма да е 10 лева за поставена скоба, а ще е 30 лева. За освобождаване на кола от наказателния паркинг пък цената ще стане 80 лева, а не 40 лева, както досега. Но всичко зависи от съветниците. Това е моята идея. За кой става два и три пъти по-скъпо - само за нарушителите. Призовавам да сме добронамерени, да си плащаме таксата за паркиране в „синя зона”, за да не се стига до санкции. Аз не вдигна ли цените, това е равносилно да стимулираме нарушителите, тези, които гледат да минат метър и да не плащат. Ние не пипаме цената на паркирането. Но не може да си затваряме очите за някой, който си паркира колата на плочките.

Ще се сложи ли ред с новите цени за нарушителите? Този модел ще проработи ли?

На този етап имаме добри показатели, вече работя над 10 дни тук и има резултати. Ще мога да увелича заплатите на хората с 20%. Това е показателно, това не са спестявания, а пари, които са изкарани през тези дни. Имаме по-висок оборот и можем да си позволим това увеличение на възнагражденията. Като цяло смятам, че това ще е работещ модел. Трява да делим хората на съвестни, които си плащат, и на хора, които са нарушители, които трябва да се санкционират. Ние сме като полицията. Ако си спрял правилно, никой от КАТ не те санкционира. Ако не си спрял правилно, има фиш и акт. Патрулките пишат дневно по 50-60 акта, това не се коментира, защото е полиция, защото е институция. Но  моите права и задължения са да въведа ред в паркирането и да санкционирам нарушителите. Има си регламент и правила, не се ли спазват, следва наказание. Защо никой не роптае срещу полицията?

Голяма част от актовете и фишовете обаче падат в съда? Може ли и с вашите глоби да се случи същото?

Не съм запознат със статистиката. Не мога да коментирам работата на съда. Моята работа е, когато има знак „Забранено паркирането”, то този знак да се спазва от всички, да няма някой пръв сред равни. Като почнем да пипаме с мека ръка, нищо не се получава. Има закони и трява да се спазват от всички.

Убеден ли сте, че това предложение ще мине на сесията на местния парламент?

Аз не мога да бъда убеден в това нещо, но мога да се аргументирам защо се вдигат цените. Оттам нататък оставам на съвестта на съветниците крайното решение.

Хората ще кажат: Защо се вдигат цените, като дейността на „Паркинги и гаражи” не е толкова зависима от високите цени на стоки и услуги?

Не е съвсем така. Заплатите на служителите не са вдигани отдавна, те са на миналната работна заплата. Съгласете се с мен, че на този вятър дето е отвън, студ, сняг или пък на плюс 40 градуса на никой не му е приятно да работи. Все пак и те имат семейства, трябва да им оправим заплатите. За да се случи това, необходимо е да има приходи. Горивата се вдигнаха драстично, застраховките, прегледите на колите също. Ние си плащаме тока, имаме си разходи, които трява да ги покриваме. Аз имам 43-ма човека персонал. Като платя осигуровки, заплати... Като им вдигна заплатите, както съм се зарекъл, на 1000 лева, с осигуровките стават 1300-1400 лева. Като се сметне, това са близо 60 000-70 000 лева. Отделно ток, гориво на автомоилите, нови скоби, паяци...

Има ли мотивация у служителите да работят?

Да, има. Усещам я тази мотивация. Искам да им благодаря, първо проведохме един приятелски разговор, срещнах се с всички. Казах им да ми дадат кредит на доверие 2 месеца. От мен се иска да им направя заплатите минимум 1000 лева. Вече им разписах заплатите – с около 20% нагоре са, което е около 930 лева. Вече съм изпълнил част от моето обещание още на десетия ден. Ако работя още 1-2 месеца, мисля, че ще си изпълня дадената дума. И ще им обещая нещо ново.

Как ще се запълнят тези пробойни в работата на дружеството – злоупотреба с талоните за инвалиди? Гражданите искат да знаят и дали общинските съветници ще продължат да паркират безплатно.

Разбирам въпроса, аз също съм бивш общински съветник. Най-малкото аз трябва да отговарям на този въпрос. Да не стане следното: беше общински съветник, сега си управител на дружество и обърна палачинката. Затова съм го коментирал това с г-н Радослав Тасков. Имаме идея да направим нови карти за съветниците, които няма да може да се копират и да се злоупотребява с тях. А въпросът дали съветниците заслужават карти не е към мен. Задайте го на председателя на ОбС, който да отговори дали колегите му толкова много работят, за да ползват тази привилегия. Не е колегиално аз да го коментирам. Иначе сте прави, че и при тях има случаи на злоупотреби. Хората с инвалидни карти също са много. Смея да твърдя, че около 30-40 инвалидни карти сме отнели заради злоупотреби. Има злоупотреби с издаваните карти на живеещите на територията на „синята зона”. Давани са карти на хора, които не живет в платената зона, за да паркират в нея. Занапред ще коригираме тези неща. Не може да имаш гараж и да ти е издадена карта за паркиране. Да живееш в блок, да имаш двор, а да имаш карта за паркиране. В двора да си редиш дървата, а да ползваш безплатно „синя зона”. Къде изчезнаха колите от улица „Иван Михайлов”? Чисто е навсякъде по нея в последните дни. Намериха къде да паркират живеещите там. Може някои да ме псуват, но аз искам да направим нещо като хората.

Кои са най-проблемите точки за паркиране в центъра?

Най-проблемно е по улица „Иван Рилски, която е от Джамията надолу. Няколко дни работим там, въвеждаме ред. По-сложно става на места и заради микробусите, които зареждат стока в магазините и куриерските автомибили. Човекът сваля касите, няма как да му сложим скоба. Казал съм на служителите да проявяват толеранс, защото за десетина минути те вършат работа и продължават. 

Ако обикновен шофьор си остави колата за 10 минути, то веднага ще се санкционира?

Тои човек къде отива? Да пазарува ли? Има толеранс, ако някой спре за кратко на аварийни, за да отиде до аптеката например, няма да ви сложат веднага скоби. Казал съм и нещо друго на всички служители - ако имат познати полицаи, да ги предупредят, че ще сме безкомпромисни и към тях. 

Защо част от приходите на дружеството не отиват за нови паркинги?

Няма как, ние не сме част от Общината, ние сме фирма към Общината. Ние разполагаме с три паркинга, за всеки от тях цената е левче на час, има дневен, седмичен и месечен абонамент. Не можем да се ангажираме със строеж на паркинг, това е работа на Общината.

Коментари

Екипът на Илинден Прес Ви информира, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни думи и квалификации, както и обиди на расова, етническа или верска основа. Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Илинден Прес от потребителите. Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Илинден Прес. Преди да пишете коментари, прочетете нашите правила за участие във форумите.
    Няма добавени коментари!

Напиши коментар:

Въведете кода от картинката!

Още новини