Популярна марка слънцезащита може да изложи потребителите на риск от рак на кожата

Популярен слънцезащитен крем, който се продава и на българския пазар, може да изложи потребителите на риск от рак на кожата.
Това сочи доклад на британската организация за защита на потребителите Which?. Организацията е проверила 15 различни популярни марки слънцезащита, сред които и най-известните - Nivea и Garnier.
Проучването показва изненадващи резултати - някои марки, които държат по-евтина цена на пазара се оказват по-ефективни от по-скъпите. В резултат на това потребителският орган предупреди, че потребителите може да не са адекватно защитени от слънчевите UV лъчи, което ги излага на риск от рак.
Ultrasun Family SPF30, продаван от някои от най-големите търговци на в цяла Европа, се представя като „идеален за цялото семейство" и „особено подходящ за деца с чувствителна кожа". В България цените на марката достигат до 80 лева. Но кремът се е провалил на два отделни теста, които измерват както неговия слънцезащитен фактор - или SPF, така и защитата от ултравиолетовите лъчи (UV).
За да изпробват кремовете, учените нанасят малко количество върху гърба на доброволци, след което осветяват с лампа, която симулира слънчевите лъчи. След това се измерва времето, за което кожата се зачервява. За да премине успешно, слънцезащитният продукт трябва да осигурява поне една трета от обявения SPF.
SPF измерва времето, през което можете да бъдете на слънце, преди да изгорите. Ако даден продукт не успее да покаже нивото на SPF, което твърди, че има при първия тест, Which? повтаря теста. Ако вторият път е бил успешен, се провежда трети тест.
Всеки продукт, който два пъти не е издържал нито един от тестовете, е бил обозначен като „Не купувайте" от Which?.
Говорител на компанията Ultrasun заяви пред Which?, че марката е напълно уверена в протоколите си за тестване и че те не само отговарят на индустриалните стандарти, но и ги надхвърлят.
Източник: 24 часа

Как одитният доклад на казино платформа изгражда по-голямо доверие?
