Рекордният интерес към дубайския шоколад доведе до недостиг на шам фъстък

Снимка: pixabay.com
Снимка: pixabay.com

Занаятчийският шоколад от Дубай, пълен с крем от шам-фъстък, стана толкова популярен в TikTok, че доведе до глобален скок на търсенето и недостиг на шам фъстък в основните страни-производители, като САЩ и Иран.

Шоколадово блокче, напълнено със зелен крем от шам фъстък, стана невероятно популярно след поредица от видеоклипове, споделени в платформата на социалните медии. Първото видео, възхваляващо вкуса на този скъп "дубайски шоколад", беше публикувано в края на 2023 г. и вече събра над 120 милиона гледания, съобщава The Guardian.

В резултат на това беше се получи международен недостиг на ядки от шам-фъстък – основната съставка – до голяма степен отглеждана в САЩ или Иран. В рамките на една година цените се повишиха от $7,65 до $10,30 за паунд, каза Джайлс Хакинг от компанията за търговия с ядки CG Hacking пред  Financial Times. Шам фъстъците вече бяха станали трудни за намиране поради лошата реколта в САЩ, водещият износител в света. Въпреки че реколтата беше по-малка от обикновено, качеството беше превъзходно, така че по-голямата част от продукцията се продаваше като цели ядки, включително черупката. Това създаде допълнителен недостиг на ядки от шамфъстък, използвани в състава на шоколадовите блокчета, съобщава Adevărul . Междувременно иранските производители са изнесли с 40% повече шамфъстък за Обединените арабски емирства през шестте месеца до март в сравнение с предходните 12 месеца. Шоколадовата треска в Дубай се заражда в бар, който съчетава млечен шоколад, хрупкаво тесто, известно като кадаиф, и пълнеж от крем от шам фъстък. Създаден от изисканата емиратска шоколадова фирма Fix, която продава ексклузивно в ОАЕ, продуктът получи вдъхновеното име Can't Get Knafeh of It, игра на думи, която се отнася до традиционния арабски десерт кюнефе. Други водещи производители на шоколад, като Läderach и Lindt, бързо пуснаха свои собствени продукти с шам фъстък, но сега се борят да се справят с международното търсене. Чарлз Жандро, главен изпълнителен директор на Prestat Group, която притежава няколко луксозни британски марки шоколад, каза пред FT, че търсенето на тези блокчета е изненадало индустрията: "Изглежда, че се е появило от нищото“, признава Жандро.

Коментари
Екипът на Илинден Прес Ви информира, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни думи и квалификации, както и обиди на расова, етническа или верска основа. Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Илинден Прес от потребителите. Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Илинден Прес. Преди да пишете коментари, прочетете нашите правила за участие във форумите.
    Няма добавени коментари!

Още новини