Внимание: Търговци слагат 3 цени на една и съща стока

Снимка: Pixabay
Снимка: Pixabay

Търговци продават един и същи артикул на различни цени във физическите си обекти, в електронните си магазини и в приложенията, като цените онлайн са по-високи. Върху това акцентира в коментар за телевизия Euronews Bulgaria Габриела Руменова от „Ние, потребителите“ по повод постъпили сигнали на граждани.

„В електронния магазин и в приложенията на брандовете всеки клиент може да бъде профилиран и когато потребителското му поведение е дало индикации, че той се интересува от определен артикул или група стоки, търговецът може да му ги предложи на по-високи цени“, обясни експертът.

Тя разказа и за конкретен случай: „В приложението артикулът, който дама си е харесала, се оказва по-скъп, отколкото е във физическия магазин. Ние сме приканени да изтеглим приложението, като предоставим свои лични данни и съгласието си да бъдем профилирани, а търговецът недобросъвестно ни предлага по-неизгодна за нас цена. На този етап това е една хипотеза, защото има само сведения и няма безспорни доказателства за подобно твърдение, но е поле, което е добре да бъде изследвано от контролните органи. Въпросът е защо цената за този профилиран, вече уж лоялен клиент, е по-висока, отколкото ако той отиде свободно във физическия магазин, където никой не го знае кой е?“, анализира Руменова.

В студиото на „Добро утро, Европа“ Габриела Руменова описа и друга незаконна практика при кампаниите за намаления: „Наблюдава се как едни и същи стоки влизат в една кампания за намаление, която продължава два-три дни. След това се връща старата цена на тези стоки, а след няколко дни те влизат в друга кампания за намаление. По този начин се нарушава изискването на закона цената, от която се извършва намалението, да се е стабилизирала и да е прилагана поне един месец преди акцията.“

В отговор на въпрос на водещата Ани Балджиян защо в чужбина има повече реални намаления Руменова изрази мнение, че причината е комплексна. „От една страна, нашето потребителско поведение в някаква степен позволява лоши търговски практики да се ширят. Ако някои от нас реагираме на тях, то е по-скоро с отказ да купим. Но други хора, подвластни на емоциите, осъществяват сделките и некоректните търговци разбират, че заблудите им успяват. Същевременно, дори и да има контрол, той не може да бъде всеобхватен и ефективен, тъй като ресурсът е ограничен, а в резултат от контролната дейност в публичното пространство не става ясно кои търговци извършват нарушения, какви точно нарушения извършват и какви санкции и мерки са им наложени.“, посочи тя.

Преди да закупите дадена стока или услуга, проверявайте цената и другите условия за покупка не само при различни търговци, но и в различните канали на един и същи търговец: физически обект, електронен магазин и приложение, съветват още от "Ние, потребителите".

Коментари
Екипът на Илинден Прес Ви информира, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни думи и квалификации, както и обиди на расова, етническа или верска основа. Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Илинден Прес от потребителите. Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Илинден Прес. Преди да пишете коментари, прочетете нашите правила за участие във форумите.
    Няма добавени коментари!

Още новини