Хеликоптерната площадка при тунел „Железница" на АМ „Струма" ще се ползва от медицински вертолети

Снимка: АПИ
Снимка: АПИ

На хеликоптерната площадка при тунел „Железница" на автомагистрала „Струма" ще могат да излитат и кацат медицински вертолети до 3,750 тона. Максималното тегло на една медицинска въздушна линейка заедно с оборудване, гориво и екипаж е около 3,175 тона. Хеликоптерната площадка при тунел „Железница" ще може да се ползва и от вертолети на държавни институции – ВВС за спасителни операции при тежки или масови инциденти, от планинската спасителна служба и други.

Съоръжението се намира на около 410 м от южния портал на тунела, пътувайки от Благоевград към Кулата и на 40 м от път І-1 (Е-79). До нея ще може да се достигне както от първокласния път, отбивайки при разклона за с. Железница, така и от новия близо 5-километров участък от автомагистралата и тунел „Железница", които предстои да бъдат въведени в експлоатация в края на февруари. Очаква се до края на месеца Държавна приемателна комисия за издаде акт 16 и разрешението за ползване за новата автомагистрална отсечка.

Площадката е с асфалтобетон и размери 40 м на 40 м. Разположена е на 315 метра надморска височина и при определянето на точното й местоположение е съобразена и скоростта на вятъра в района - т. нар. в метеорологията „роза на ветровете". Съоръжението е с видеонаблюдение и всички необходими системи за сигурност и комуникация, пожароизвестяване и т. н., които са част от системите за безопасност на тунел „Железница".

АМ „Струма" е първият пътен инфраструктурен обект, на който се изгражда хеликоптерна площадка. Тя е част от проекта за строителство на тунел „Железница" и е изградена по одобрен и съгласуван технически проект, с издадено разрешение за строеж на 5 март 2020 г. Стойността на извършените строително-монтажни работи само на площадката са 280 000 лева с ДДС. Предстои тя да бъде регистрирана в Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация" като болнично вертолетно летище.

Тунел „Железница" е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас, с две отделни тръби за движение в посока. Дължината на всяка е около 2 км. Съоръжението е с енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т. н. Двете тунелни тръби са свързани с напречни връзки, които ще са за евакуация в случай на тежък пътен инцидент. Тунелът има 2 напречни връзки за автомобили, по които ще могат да минават линейки, пожарни и други специализирани машини, както и 4 за пешеходци.

 

Коментари
Екипът на Илинден Прес Ви информира, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни думи и квалификации, както и обиди на расова, етническа или верска основа. Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Илинден Прес от потребителите. Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Илинден Прес. Преди да пишете коментари, прочетете нашите правила за участие във форумите.
    Няма добавени коментари!
Напиши коментар:
Въведете кода от картинката!

Още новини