Венелин Трошанов: Благоевград има възможности за развитие на туризма, който ще привлече инвестиции отвън

Венелин Трошанов
Венелин Трошанов

Възгледи за икономиката и пазара на труда в Благоевград.

Инж. Венелин Трошанов с акцент върху важността на туристическия отрасъл в Благоевград – двигател за създаване на стабилна икономика, за разкриването на множество работни места, за привличане на инвестиции в отдалечени райони и малки населени места, за ангажирането и задържането на младите хора.

Добрите управленци по цял свят се опитват да популяризират забележителностите на територията си, да привличат туристи, да превърнат градовете в привлекателни, атрактивни и благодатни за инвестиции места. Добре развитият туристически сектор е от полза за посетителите, за местните жители и най-вече за самият град.

За да имаме един успешен и добре развит туристически сектор, трябва да имаме и местна, и национална политика. В случая Общинска програма/стратегия за развитие на туризма, съобразена с приоритетите на Областната стратегия и Националната стратегия за устойчиво развитие на туризма в Република България /2014-2030г./, в няколко основни аспекта – продукти, организация, маркетинг и свързваща инфраструктура, съобразно местните туристически ресурси и потребности, липсва и/или е неработеща, и не приложима. Важните инфраструктурни проекти, от които се нуждае Благоевград -финансирани с държавни, европейски и/или общински средства, са крайно належащи и от тях зависи по-добрият живот на хората, както и привличането на инвестиции и туристопоток.

Генералното развитие на Благоевград е подчинено на възможностите за разгръщане на туристическия сектор, привличането на инвестиции и възможността голяма част от младите хора да бъдат ангажирани в този бранш.  Туризмът е уникален мощен генератор за създаване на стабилна икономика, за разкриването на множество работни места, за привличане на инвестиции в отдалечени райони и малки населени места, за смели експериментални бизнес начинания, чрез което да се възпре финансовата дестабилизация, обезлюдяването и обезсърчаването на населението в дадена Община.

Благоевград има възможността за сътрудничество със съседни общини, с туроператорите, с местния бизнес, с културните институти - в сферата на туризма, образованието, културата и спорта, да се изградят общи туристически маршрути, изложения, борси, фестивали, турнири, лагери и прочее. Взаимодействието и членството на общината в туристически сдружения и в съответната организация за управление на туристическия район е от изключителна важност. Смятам, че партньорството е една от най-важните съставки, за да създадем основа, на която да развиваме туризма и най-вече да превърнем Благоевград в притегателен, развит и модерен център.

Приоритетът, който имам за Благоевград е превръщането му в целогодишна туристическа дестинация, предлагаща качествен и конкурентен туристически продукт. Ще работя в посока създаване на модерна и иновативна визия на града, създаване на атрактивен туристически продукт и разработване на туристически пакети, предлагащи целогодишно продукти, съвкупност от горски, планински, приключенски /атракционен/, културен, фестивален, кулинарен, винен, религиозен, селски, спа и балнеологичен туризъм.

Превръщането на Благоевград в атрактивна дестинация е възможно чрез изграждане и поддържане на инфраструктура, обслужваща туризма на територията на общината, включително местните пътища до туристически обекти.

Благоевград и неговият туристическия потенциал се нуждаят от добро стопанисване, популяризиране и използване на природните ресурси – минерална вода, ски местност ,,Картала“, църкви и религиозни маршрути, паметници на културата, археологически обекти, културни институти и др. Добрият климат и местоположение, разположението на Благоевград в близост до множество туристически забележителности го превръща в атрактивно туристическо и културно средище, благодатно за инвестиции и различни бизнес начинания.

Балнеоложкият туризъм е един от основните туристически продукти на България. Анализите показват, че интересът към балнеоложкия туризъм в Европа постоянно нараства. В България има 47 балнеологични курорта с над 225 находища с минерална вода. От тях 148 извора се намират в Южна България.

Благоевград е градът, който НЕ използва качествено своята минерална вода, а разполага с ресурс, чрез който целогодишно да привлича туристи.

Направата на балнеологична болница в Благоевград, специализирана в балнеоложко лечение, рехабилитация, първична и вторична профилактика и рекреация ще допринесе града да се развие и превърне в лечебно място със сериозен балнеоложки потенциал, подходящо за туристи от всички възрасти.

Тези природни дадености на Благоевград и околността, в съчетание с добрия климат, създават възможности за целогодишен туризъм (в съчетание с богатата и красива природа – язовири, пещери, водопади, паметници на културата, църкви, манастири, ски местност, конни бази и др.) дава неповторими възможности за развитие на нов икономически и стопански сектор, който да има сериозен дял в икономиката на града и който поради своите уникални възможности да привлече сериозни инвестиции отвън.

Друг значим проект в програмата ми за Благоевград е изграждането на мащабен туристически проект най-големият тематичен парк в региона – Парк ,,Македония“, съчетаващ най-големите забележителности от света, интернационална кухня, атракциони, зелени и цветни площи, кътове за отдих, детски зони, релакс зони, сцени за представяне на автентична култура, ръчни изделия и занаяти, целият свят събран в едно! Идеята е  да се обединят на едно място културите на много страни от цял свят, по подобие на  други панаирни градчета на Световни изложения. Тематичният туристически парк е мащабен проект,  който цели превръщането на Благоевград в целогодишна атрактивна дестинация за култура, туризъм, забавления и семейни разходки.

Създаване на ежегодно /национално/ туристическо изложение, с цел привличане на инвеститори и реклама на местния бизнес и култура, е следващата стъпка, от която се нуждае Благоевград, за да стане разпознаваем и желан град за инвестиции. Взаимодействието, участието и членство на Общината в други туристически сдружения е от първостепенна важност за осъществяването на дейности по изграждане и налагане на бранд, връзки с обществеността и реклама на града.

Изграждане и функциониране на туристически информационни центрове и организация на информационното обслужване на туристите на територията на Община Благоевград е стъпка в утвърждаването на разпознаваем брандинг и интегрирането на града в световната туристическа карта. Създаването на дигитална карта с туристически маршрути на Благоевград за туристи, съдържаща туристически забележителности, културни събития, църкви, културни институти, хотели, заведения, атракции, еко пътеки, спортни събития и др., е крайно наложителна стъпка, отговаряща на съвремието и дигитализацията на обществото, превръщаща го в интелигентен и високотехнологичен град.

Реновирането и обновяването на емблемите на Благоевград - Розариум, Ловен дом и Зоопарк Благоевград, са сред основните ми приоритети. Те притежават значителен туристически потенциал, местната общност има специално отношение към тях и е крайно наложително да има решение и воля за тяхното реновиране, превръщайки ги в качествени туристически забележителности.

 Подкрепете ме на 29 октомври, с бюлетина № 73, за да може Благоевград да поеме в нова посока. Бъдещето може да бъде променено. И то зависи от всички нас!

#Решения за Благоевград  - инж. Венелин Трошанов, независим кандидат за кмет на Община Благоевград

*Купуването и продаването на гласове е престъпление                                                                                                                                                                             

Коментари
Екипът на Илинден Прес Ви информира, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни думи и квалификации, както и обиди на расова, етническа или верска основа. Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Илинден Прес от потребителите. Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Илинден Прес. Преди да пишете коментари, прочетете нашите правила за участие във форумите.
    Няма добавени коментари!

Още новини