Хотелиери в Гърция към наши сънародници: Не отказвайте резервациите си, всичко е наред, идвайте

Снимка: iStock
Снимка: iStock

Продължаващите пожари на много места в Гърция и динамичната обстановка поставят въпроса как са защитени правата на нашите сънародници и туристите от останалите страни, избрали да отидат на почивка там по това време.

По този повод от некомерсиалния проект „Ние, потребителите“ изпратиха своя позиция до медиите:

Оставяме настрана дискусията дали това природно бедствие може да бъде окачествено като форсмажорно обстоятелство (непредвидима и непреодолима сила), тъй като то вече е характерно за това време на годината и не следва да изненадва нито търговците, нито потребителите.

Фокусираме се върху подхода на хотелиери от засегнатите от пожарите курорти, които при силно влошена обстановка и природна среда продължават да убеждават хората с резервации, че условията за почивка са добри и ги очакват.

За този опит за прилагане на нелоялна практика чрез предоставяне на заблуждаваща информация разбираме от групите в социалните мрежи, събиращи потребители с интереси към южната ни съседка. По такъв начин потребителите не могат да направят информиран избор и пропускат възможността да реализират свои права, дадени им със закон. Например, ако знаят каква е реалната ситуация, те ще преценят дали да изложат на риск здравето и безопасността си или да се възползват от евентуално съществуващи за тях към момента възможности да се откажат от пътуването без неустойки или с предварително договорените в определени срокове.

Всичко това се случва на фона на противоположна информация от свидетели на събитията на място, които споделят снимки и лични разкази от различни райони: „след обяд облака засенчи слънцето“, „като духне малко по-силно вятъра падат сажди“, „мъгла и сажди“, „ставаше за плаж, слънцето беше слабо заради облаците дим, не се усещаше силно миризма на пушек, но приятелка, която плуваше, се закашля от въздуха, падаха и сажди“ и др.

Освен тези, на които им предстои да заминат, засегнати са и онези туристи, които вече са там и се налага да останат до края на резервацията си, тъй като не им се предлага разумна алтернативна възможност. Например, да напуснат хотела и да не заплащат част от сумата, равняваща се на разходите, които хотелиерът няма да направи заради това, че те няма да ползват храна, ток, вода и други консумативи, включени в заплатената за настаняването цена.

Експертите от Ние, потребителите считат, че е наложително да се намери законов механизъм, по който туристите в тази ситуация да бъдат защитени от прилагани спрямо тях нелоялни практики, пък макар и от страна на търговци, които са базирани в чужда държава.

Ефективен начин би бил Европейският потребителски център у нас, който част от мрежа бюра във всички държави от Европейската общност, да се обърне към своя хомолог в Гърция, който на свой ред да сезира местния контролен орган по защита правата на потребителите и да изиска извършване на необходимите проверки и разследване на начина, по който хотелиерите информират потребителите за актуалната обстановка в района.

Обръщаме внимание и на това, че при наличие на застраховка на бизнеса им, тези търговци биха могли да се поинтересуват може ли тя да покрие част от загубите им. И това да им даде възможност да приложат добри практики спрямо клиентите си в тази ситуация.

Коментари
Екипът на Илинден Прес Ви информира, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни думи и квалификации, както и обиди на расова, етническа или верска основа. Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Илинден Прес от потребителите. Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Илинден Прес. Преди да пишете коментари, прочетете нашите правила за участие във форумите.
    Няма добавени коментари!

Още новини