Био земеделски и винен туризъм в България

http://www.greece-bulgaria.eu/
Селският туризъм е услуга, набираща все по-голяма популярност по света. Представлява пътуване, което комбинира селскостопански или селски условия, дейности и продукти в едно преживяване. По този начин туристът освен да разгледа селските райони, може да усети средата, да се включи в дейностите, традициите и начина на живот на местните хора.
На първо място като топ дестинация за селски или аграрен туризъм се откроява Тайван, където за посетителите са организирани обиколки на полето и из чаените плантации. Фермите в Тоскана пък предлагат автентично преживяване с дегустации на местна кухня. В Майорка фермите са по хълмовете, а дестинациите са портокалови и смокинови гори. Други развити места, които отговарят на все по-голямото търсене са Бразилия, Хавай, Гренада, Филипините и още.
През изминалата година Бизнес академия за агро – туризъм проведе проучване в Южна България относно био земеделието, селския и винения туризъм и навлизането в нови пазари.
http://www.greece-bulgaria.eu/
Преобладаваща част от отговорилите (52,4%) не са запознати какво представлява био земеделието и земеделският туризъм. 55% не предлагат възможност за био и агротуризъм. Интересно е, че огромна част от отговорилите проявяват желание за развитие на нова пазарна ниша в биоземеделието и селския туризъм. 67% от обектите на земеделските производители са затворени за обиколки и дегустации. Малка част (26,7%) посочват, че техни продукти могат да бъдат закупени по време на посещение.
В тази връзка Бизнес академия за агро – туризъм, част от проект „Агро-туризъм бизнес академия – система за подкрепа на МСП“ планира разработването на обучения, видео материали и презентации, свързани с темите на биоземеделието и агротуризма. Благодарение на проучването вече са обособени областите, в които българските предприемачи искат да получат повече информация и обучение.
От друга страна при винения туризъм се забелязва по-добра активност. 76,9% от анкетираните посочват, че са запознати какво представлява био винопроизводството и винения туризъм. 69% от участниците в проучването предлагат възможности за био винен туризъм, но в същото време само 33,3% осигуряват възможност за дегустация. 91,7% потвърждават, че имат потребност от предстоящите онлайн обучения на Бизнес академия за агро – туризъм с цел развиване на устойчив бизнес и навлизане в нови пазари.
Повече информация за предстоящите възможности и инициативи следете в официалните канали на Академията:
Facebook: https://www.facebook.com/agrobusinessacademy
Instagram: https://www.instagram.com/agro_business_academy/
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/agro-business-academy/

ЮЗДП дари вещи от първа необходимост за пострадалите в земетресението
