Януарски намаления „отменят“ правата ни

Снимка:
Снимка: "Ние, потребителите"

Портфейлите сега са поизтънели след празниците през декември и в началото на януари – купувахме подаръци, организирахме събития. Сега разполагаме с по-малко финанси. Същевременно обаче се появяват оферти, при които изкушаващото е не толкова процентът отстъпка, а по-ниската цена в сравнение с това, което се е искало за същия продукт само преди няколко седмици.  

Януарските намаления наистина може да изглеждат изкушаващи! Но ако се впуснете в приключението да пазарувате от тях, има важно правило! Проучете има ли друга причина стоките да са толкова намалени – скрити дефекти, деформации и замърсяване в резултат на изпробване от много клиенти и пренареждане от консултантите, силно ограничен избор откъм номера и цветове и пр.

Експертите от онлайн платформата „Ние, потребителите“ обръщат внимание на три важни момента, които е добре да си изясните преди да купите стока на значително по-ниска цена от тази, на която е продавана доскоро.

Преди всичко, задайте си въпроса: нужна ли ви е тази стока точно сега и не можете ли да отложите или изобщо да пропуснете покупката?

На следващо място трябва да се замислите за вас или за търговеца е по-важно да се осъществи тази сделка? Имайте предвид, че в момента продавачите търсят начини да пласират залежалата стока, за да може постепенно да освободят място за новите колекции, които ще започнат да зареждат за следващия сезон.

И най-важното – проверете дали няма да бъдат ограничени по някакъв начин законовите ви права само защото ще купите на значително по-ниска цена? Например, да ви кажат, че нямате право на рекламация, ако впоследствие установите наличието на някакъв дефект. Не се примирявайте и ако опитат да ви отнемат права, с които обичайно разполагате като това да премерите дрехата или да изпробвате функционалността на уреда преди да ги закупите.

"Тези намаления биха могли да са реални, защото са поредните. А и търговците искат да се освободят от някои стоки. Скоро ще започнат организация по зареждането с нови колекции и затова имат интерес да реализират тази продукция, вместо да я прибират в склада чак за догодина. Това за тях би означавало разходи, а и риск дали въпросните стоки ще бъдат актуални през следващия сезон“, коментира Габриела Руменова от онлайн платформата „Ние, потребителите“ по Еuronews Bulgaria.

Затова трябва да имаме едно наум и за нелоялните практики за пласиране на стоките. Такава може да бъде подвеждаща информация за условията. Например, да пише намаление 50% при покупка на два броя облекла, но чак на касата или като си погледнете касовата бележка да научите, че отстъпката се прилага само от цената на втората, по-евтина стока, а не за цялата сума. Или че трябва да закупите две еднакви стоки, за да ползвате обявения отбив от цената – нещо, за което не сте били уведомени предварително.  

Коментари
Екипът на Илинден Прес Ви информира, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни думи и квалификации, както и обиди на расова, етническа или верска основа. Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Илинден Прес от потребителите. Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Илинден Прес. Преди да пишете коментари, прочетете нашите правила за участие във форумите.
    Няма добавени коментари!

Още новини