Бизнесът в Банско настоява: Държавата да даде пример и да ваксинира първо държавните служители

Снимка: ИлинденПрес, архив
Снимка: ИлинденПрес, архив

Очаквахме добър зимен сезон предвид ситуацията, но след тези рестрикции вече не знаем как ще е. Така може да се обобщят реакциите на представителите на туризма в трите зимни курорта Банско, Боровец и Пампорово, които очакват втори сезон в условията на пандемия и много неизвестни. Чувстват се притиснати до стената след въвеждането на зеления сертификат, гневни са, че трябва да тестват клиентите си и да ги проверяват, не могат да насилят персонала, който не иска, да се ваксинира, пише dnevnik.bg.

С проблема "аз съм ваксиниран, но не мога да задължа персонала" се сблъскват мениджърите в Банско. Малин Бистрин, председател на Съюза на туристическия бизнес, казва пред "Дневник", че с колегите му са в недоумение и вече не знаят какво да очакват от сезона. Допреди дни са прогнозирали да е по-добър от миналогодишния, отново с превес на българските туристи, но също и с гости от съседните страни, а вече започнали запитвания и от Израел. Картината се очертавала около една трета да са чужденци.

"Вече не знам какво да очакваме, ние самите сме в недоумение, заповедите пристигат от днес за утре", казва Бистрин. С колегите му се чувстват в "ролята на бухалка", ако трябва да притискат персонала да се ваксинира докато не виждат това да е изискване към държавната администрация. Разсъждават, че по този начин отнемат правото на труд на редица хора, ако те не искат да се ваксинират. А в допълнение в сектора има "глад за персонал".

"И какво да направим ние? Аз съм ваксиниран, но има персонал, който казва: Шефе, търси си хора", описва ситуацията Бистрин. Дава пример с бизнеси, които не страдат от подобни ограничения. "Представете си цех с 500 шивачки, тях не ги задължават да се ваксинират".

Призовава държавата да даде пример и то не с томболи, бонуси и награди, а като се ваксинират държавните служители. "Държавната администрация има право да се труди без да е ваксинирана, а ние нямаме право", дава пример той.

Допълва, че персоналът няма право да борави с лични данни, тоест да иска лични карти на клиентите, за да сверява данните с тези от сертификатите.

Всички тези неясноти силно ни притесняват и не знаем как ще работим. А в това време се опитваме и да оправим един сезон, допълва Бистрин. Към проблемите на свой ред добавя поскъпването на редица продукти, а също и на тока при договори, сключвани с дълъг хоризонт. В същото време признава, че го има елемента на отлив на чужденци заради това, че в България ваксинирани са много малко хора.

Не знаем кое е правилното, но ние сме силно осакатени, заключава той.

Източник: Дневник

Коментари
Екипът на Илинден Прес Ви информира, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни думи и квалификации, както и обиди на расова, етническа или верска основа. Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Илинден Прес от потребителите. Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Илинден Прес. Преди да пишете коментари, прочетете нашите правила за участие във форумите.
    Няма добавени коментари!

Още новини