Бизнесът в Банско настоява: Държавата да даде пример и да ваксинира първо държавните служители

Очаквахме добър зимен сезон предвид ситуацията, но след тези рестрикции вече не знаем как ще е. Така може да се обобщят реакциите на представителите на туризма в трите зимни курорта Банско, Боровец и Пампорово, които очакват втори сезон в условията на пандемия и много неизвестни. Чувстват се притиснати до стената след въвеждането на зеления сертификат, гневни са, че трябва да тестват клиентите си и да ги проверяват, не могат да насилят персонала, който не иска, да се ваксинира, пише dnevnik.bg.
С проблема "аз съм ваксиниран, но не мога да задължа персонала" се сблъскват мениджърите в Банско. Малин Бистрин, председател на Съюза на туристическия бизнес, казва пред "Дневник", че с колегите му са в недоумение и вече не знаят какво да очакват от сезона. Допреди дни са прогнозирали да е по-добър от миналогодишния, отново с превес на българските туристи, но също и с гости от съседните страни, а вече започнали запитвания и от Израел. Картината се очертавала около една трета да са чужденци.
"Вече не знам какво да очакваме, ние самите сме в недоумение, заповедите пристигат от днес за утре", казва Бистрин. С колегите му се чувстват в "ролята на бухалка", ако трябва да притискат персонала да се ваксинира докато не виждат това да е изискване към държавната администрация. Разсъждават, че по този начин отнемат правото на труд на редица хора, ако те не искат да се ваксинират. А в допълнение в сектора има "глад за персонал".
"И какво да направим ние? Аз съм ваксиниран, но има персонал, който казва: Шефе, търси си хора", описва ситуацията Бистрин. Дава пример с бизнеси, които не страдат от подобни ограничения. "Представете си цех с 500 шивачки, тях не ги задължават да се ваксинират".
Призовава държавата да даде пример и то не с томболи, бонуси и награди, а като се ваксинират държавните служители. "Държавната администрация има право да се труди без да е ваксинирана, а ние нямаме право", дава пример той.
Допълва, че персоналът няма право да борави с лични данни, тоест да иска лични карти на клиентите, за да сверява данните с тези от сертификатите.
Всички тези неясноти силно ни притесняват и не знаем как ще работим. А в това време се опитваме и да оправим един сезон, допълва Бистрин. Към проблемите на свой ред добавя поскъпването на редица продукти, а също и на тока при договори, сключвани с дълъг хоризонт. В същото време признава, че го има елемента на отлив на чужденци заради това, че в България ваксинирани са много малко хора.
Не знаем кое е правилното, но ние сме силно осакатени, заключава той.
Източник: Дневник

Инцидент в ловната дружинка от Симитли: Погрешка простреляха ловец
