Министър Вълчев писа Отличен 6 на училищата в община Банско

Снимки: Община Банско
Снимки: Община Банско

Министър Красимир Вълчев даде отлична оценка за работата на училищата в Банско. Той бе на посещение в курортната община, за да се запознае с условията, в които се учат децата.

Домакинът  Георги Икономов - кмет на Община Банско, представи на министър Вълчев своя екип, а след това двамата посетиха Началното училище „Св. Паисий Хилендарски”, Професионалната гимназия по електроника и енергетика в Банско и ОУ „Св. Климент Охридски” Добринище.

Министър Вълчев бе впечатлен от добрите учителски колективи, работата на педагозите и на директорите и най-вече доброто партньорство между общината и учебните заведения.

„Хубавото в нашето училище е, че колективът се подмладява, но има много здрава спойка между опитните и млади колеги. Имаме работещо училищно настоятелство и обществен съвет. Родителите ни помагат много и работим заедно. Имаме 10 клуба за занимания по интереси – математика, музика, екология, английски език“, каза новият директор на Началното училище в Банско – Евгения Тренчева.

Тя изтъкна, че общината е решила един дългосрочен проблем с натовареността на улицата пред входа на самото училище.

„Хубавото на училището е, че се намира между двете най-прекрасни улици след ремонтите през изминалата година. Сега сме в един рай“, допълни тя.

Трябва ли мишката да измести книжката, попита министъра на образованието педагожката Катя Тренчева, а Красимир Вълчев ѝ отговори, че „трябва да има баланс“.

„Тези деца, които обучаваме днес, ще работят през 2050/ 2060 г., когато дигитализацията ще бъде на първо място. Обратният ефект на информационните технологии обаче е движението“, допълни Вълчев.

Началното училище е решило проблема с обездвижването и всеки петък има спортен полуден, а междучасията са за весели танци и игри. Министърът разгледа подготвителната група и първи клас, ресурсния кабинет, библиотеката и коридорите с таблата, изработени от деца и учители, срещна се с екипа на училището и присъства на музикалното междучасие – хоро на двора.

„Тук в Благоевградска област сте отличници по изучаване на религия в училищата“, каза образователният министър пред колектива на началното училище. Благодарение на общинската програма, децата се записват на СИП „Религия“, а родителите подкрепят това начинание.

Най-голямата придобивка, реализирана по програма, е ремонтът, благодарение на който днес училището спестява по 20 000 на година от топлоенергия.

На срещата директор Тодорова изрази и благодарност към министъра за отпуснати средства по инвестиционна програма на МОН за изграждането на новата отоплителна инсталация и присъединяването към местното топло дружество.

„Банско е много добро място за живеене, което учениците ще разберат след време“, категоричен бе кметът Икономов.

В Професионалната гимназия по електроника и енергетика министърът се срещна с учениците от 12-те класове, разгледа часа по програмира на уеб дизайн, учебната практика по запомнящи се устройства и часа по английски език.

Министърът обеща финансиране за физкултурния салон.

В ОУ „Св. Климент Охридски” в град Добринище бяха обсъдени основни проблеми в образованието, които са и на национално ниво.

Общата ситуация е, че се вдигат и разходите за издръжка, което лишава училищата да отделят сами средства за модернизация. Догодина кабинетът предвижда отпускането на средства именно за модернизиране на училищата, включително и за закупуването на техника. Предвижда се и въвеждането на изцяло електронните дневници. Най-приоритетни остават обаче заплатите на учителите, които от години на бяха увеличавани, каза министър Вълчев.

„Ние имаме подкрепата на Община Банско и се справяме добре!“, заяви директорът.

"От вас зависи как да преподавате, вие сте хората, които да транслират и пресъздадат това в учебниците. Не бива родителите да пренебрегват професионализма ви", сподели в края на срещата си министърът.

Като обобщение след обиколката и срещите в учебните заведения в община Банско, образователният министър каза:

„Системата и училищата в Банско работят добре, имат си предизвикателства и искания, свързани най-вече с материално-техническата база, обсъдихме и приема след 7-и клас, с удовлетворение разбрах, че в гимназията по Енергетика и електроника са реализирали две паралелки миналата година. Приемът не е самоцел, трябва да бъде съобразен с  потребностите на местната икономика, нуждата от специалисти в областта на туризма, изучаването на чужди езици, взето е и решение за приема, което удовлетворява всички училища.“

По-късно през деня министърът на образованието Красимир Велчев проведе среща дискусия с учителите от община Банско.

Заедно с кмета на Банско Георги Икономов и началникът на Регионалния инспекторат по образованието – Ивайло Златанов, образователният министър изслуша всеки един учител и директор.

На дискусията, която се проведе в Посетителския информационен център на града, педагозите изказаха своите притеснения и идеи относно по-качественото образование и развитие на децата.

Началото на дискусията постави домакинът Икономов, който представи кратка справка относно всяко едно учебно заведение. В общината има общо 7 училища – 1 държавно и 7 общински, 3 общински детски градини. Във всяко училище има работещ медицински кабинет, отбеляза Икономов. 183 учители, от които 7 със звание „главен учител“ обучават 1803 деца в 22 групи и 33 паралелки.

3-те професионални гимназии са засегнати от демографската криза, а материалната база е материално остаряла, стана ясно от доклада, но кметът изрично обясни, че ще бъдат взети мерки.

Статутът на СУ „Неофит Рилски“ в Банско като средно училище е възстановен от тази година, благодарение на добрата работа и доверието, изградено от новия директор г-жа Елеонора Барякова.

В детските градини в Банско и Добринище има превишен капацитет на деца в групите, затова и общината е подела строежа на нова детска градина в Банско. Проблемен е и статутът на Професионалната гимназия по селско стопанство и туризъм, която в момента се стопанисва от Министерството на земеделието. Във всички училища е осигурено изхранване на възпитаниците.

Образованието в нашата община е на много високо ниво, заключи кметът Икономов.

Основното предизвикателство пред образователната система е че по-трудно се мотивират децата да учат, започна своята реч министър Велчев. Той сподели, че желанието му е да отпадне по-голяма част от административната тежест върху учителите и да се даде по-голяма свобода на преподаване, планиране и готвене на учебните разписания – което да бъде съобразена с тематиката, а не с пряко следване на учебната програма. Тоест процесът на преподаване да не е инструктивен, а насочващ.

Министърът изрази надежда следващите месеци този въпрос да бъде разрешен и да бъде даден старт.

"Надяваме се, 40% от класните стаи да имат портално обучение. Паралелно върви и изграждането на безплатна Wi-Fi мрежа във всички училища", категоричен бе министърът.

Коментари
Екипът на Илинден Прес Ви информира, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни думи и квалификации, както и обиди на расова, етническа или верска основа. Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Илинден Прес от потребителите. Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Илинден Прес. Преди да пишете коментари, прочетете нашите правила за участие във форумите.
    Няма добавени коментари!
Напиши коментар:
Въведете кода от картинката!

Още новини