Андрей Новаков рекламира българското село със Selovoditel

Речено-сторено. Евродепутатът Андрей Новаков за пореден път доказа, че има ли кауза, има и път за нейното осъществяване. Само преди 6 месеца той обяви пред кметове от Благоевградска област, че подготвя стратегия срещу обезлюдяването на селата в България. Новаков увери, че първата стъпка в тази посока ще е изготвянето на интернет платформа, на която всяка селище ще има възможност да популяризира най-добрите си страни. Целта е всеки, който има интерес към даден сектор, лесно да може да се ориентира кое село какво предлага - природни и исторически дадености, възможност за развитие на земеделие, на туризъм, на винопроизводство и други дейности, с които населените места да привличат и нови жители, и туристи.
„Дела трябват, а не думи”, това е един от заветите на Васил Левски, който спазва в работата си евродепутатът от ЕНП/ГЕРБ. Той изпълни обещанието си и по негова инициатива стартира първата българска социална мрежа за села и градове - Selovoditel. Премиерата ще е на 29 октомври /понеделник/ от 18,00 часа във Френския институт в София.
Интернет платформата ще рекламира българските селища из цяла България, Европа и САЩ, като показва най-силните им страни и определящите фактори за бъдещи собственици на недвижими имоти, инвеститори и туристи. Тя е напълно безплатна и всеки може да създаде профил на избрано от него българско селище. Целта на Selovoditel е да свързва българските селища с хората. Да е като пътеводител за тези, които искат да се върнат в България, да стигнат до българското село, там, където ще намерят нови и различни възможности зa развитие.
„Selovoditel се случи някъде на пътя между София и Станчов хан...или между Зелениград и Кисийците...може би през април 2018, може би, защото из всички тези български села човек губи представа за времето. В малкото кафене на ъгъла всички се познават и са като семейство . . . говориш с местните за техните проблеми, а проблемите им са толкова различни . . . по нищо не си приличат и все пак една мъка ги обединява – няма ги хората, няма ги младите, няма ги децата. Как да се върнат тук?”, връща се назад във времето Андрей Новаков. В същото време тези населени места имат своите тайни, красоти, необикновени гледки, истории, които си струва да чуе, види и усети всеки. Стига да знае за съществуването им. „Мислиш си – трябва ни решение и начин да покажем цялото богатство на българските селища сред много хора, да бъде достъпно и лесно и всеки да може да го види дори от телефона си . . . Трябва да направим българските села известни! Така се роди идеята за първата българска социална мрежа за села и градове. Selovoditel свързва българските селища с хората. Води тези, които искат да се върнат в България, води ги в българското село, там, където ще намерят различни възможности зa развитие. Води тези, които искат да преоткрият българските села. Броят на обезлюдените населени места се увеличава непрекъснато, а българските села притежават изключително голям потенциал, който трябва да използваме”, твърди Андрей Новаков.
Според него има все по-голям интерес има на хора към живот в селата, където е спокойно и тихо. Затова трябва да промотираме предимствата на нашите села. На платформата ще се качат снимки с най-забележителните места в дадено населено място – вековна църква, антична крепост, свободни земеделски парцели, имоти, дори изоставени сгради.
Защото не се знае кой чужденец към какво точно проявява интерес, за да инвестира в някое от селата ни. Някои може просто да посетят населеното място като туристическа дестинация, други – за да инвестират в него, трети – за да заживеят там. „Не бива да забравяме малките населени места. Те имат свой живот, свое очарование. Трябва да имат шанс да се развиват, а не да обезлюдяват. Надявам се, че първата стъпка в тази посока е направена. Ще продължа да работя за популяризирането на българското село”, категоричен е Андрей Новаков.