Скална маса затрупа трима работници в тунел „Железница”

Скална маса затрупа трима работници в тунел „Железница”

Голяма скална маса се срути в тунел „Железница” на автомагистрала „Струма” край едноименното село и затрупа трима работници. Инцидентът стана към 10,30 часа днес в лявата тръба на южната част на съоръжението. Багер обрушвал тавана в тунела, когато изведнъж се свлекли скали. Пострадали са намиращите се там трима работници. Веднага на място пристигнали екипи на Спешен център, на полицията и пожарната. С три линейки ранените мъже са транспортирани до Благоевград. Двама от тях са настанени в държавната болница, а един – в частната болница „Пулс”. Състоянието на двама от пострадалите е стабилно, няма опасност за живота им. 46-годишният Георги Филипов е с коремна травма и е настанен в хирургичното отделение, 31-годишният негов колега Спас Димов е от дупнишкото село Бистрица, той е с три счупени ребра, с контузия на бял дроб и е в реанимация. Директорът на болницата - д-р Огнян Митев, уточни, че се водят разговори с дежурния консултант по анестезиология и реанимация. Ако се наложи, пациентът ще бъде транспортиран в столицата. По неофициална информация третият, който е настанен в болница „Пулс”, е с фрактури. По-късно през деня се очаква на мястото на инцидента да пристигнат премиерът Бойко Борисов, министърът на регионалното развитие и благоустройството – Петя Аврамова, и шефът на АПИ – Георги Терзийски.   

Преди месец Петя Аврамова и  Георги Терзийски инспектираха работата по тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“. Това е най-дългото подобно съоражение, изграждано досега в България. че са достигнати първите 500 м и в двете тръби от южната страна съоръжението. От северната им страна са прокопани по около 320 м. Така във всяка тръба са прокопани общо над 800 м. Между тях ще има два автомобилни и четири пешеходни прохода, като първият пешеходен вече е изграден.

Тогава Аврамова поздрави изпълнителя за активната работа по инфраструктурния обект, като обясни, че тя се извършва по 24 часа в денонощието, работи се на 3 смени. По уверение на изпълнителите тунелът може да бъде прокопан и с готова първична облицовка през пролетта на 2021 г. Предвижда се целият участък да бъде завършен през 2022 г.

Проектът за строителството на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. Участъкът е с обща дължина 4,4 км и е разделен в 3 подучастъка, в това число тунелът, и обслужващ път от двете страни на съоръжението.

Тунелът с дължина около 2,2 км се изгражда по нов австрийски метод като се прокопават около 1,5-2 м във всяка тръба и посока на денонощие и веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери. На обекта се работи и през последните два месеца въпреки извънредното положение заради COVID-19 при спазването на всички противоепидемични мерки.

Целта е завършването на обекта до януари 2022 г. Съоръжението ще бъде със системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т. н. Ще бъде изградена площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, които са съответно 108 м и 18 м, подпорна стена и др.

Изпълнител е Консорциум „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018“, в който участват: „ДЖИ ПИ ГРУП“ АД, „ГЛОБАЛ КЪНСТРЪКШЪН“ ООД и „ВИА ПЛАН“ ЕООД. Стойността на договора е 185 370 370, 37 лв. без ДДС. Строителният надзор е на „План Инвест Железница“ ДЗЗД. В обединението са: „ПЛАН ИНВЕСТ ПЛОВДИВ“, „ИНФРА ПРОЕКТ КОНСУЛТ“ ЕООД, „Аскос 03“ ЕООД, „СЪРЧ КОРПОРЕЙШЪН СРЛ“. Стойността на договора е 3 994 440 лв. без ДДС.

 

Коментари
Екипът на Илинден Прес Ви информира, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни думи и квалификации, както и обиди на расова, етническа или верска основа. Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Илинден Прес от потребителите. Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Илинден Прес. Преди да пишете коментари, прочетете нашите правила за участие във форумите.
    Няма добавени коментари!
Напиши коментар:
Въведете кода от картинката!

Още новини