Цветелина Пенкова настоява пред ЕК за общоевропейски мерки за защита на потребителите при отварянето на заведенията

Цветелина Пенкова
Цветелина Пенкова

Цветелина Пенкова изпрати писмо с предложения за конкретни общоевропейски мерки за защита на потребителите, при отваряне на заведенията и ресторантите в условия на пандемия до  председателя на Европейската комисия - г-жа Урсула Фон дерЛайен и до Комисаря по вътрешен пазар и услуги  - г-н Тиери Бретон.

 Като член на Комисията по вътрешен пазар и защита на потребителите в Европейския парламент, г-жа Пенкова обърна специално внимание на този въпрос. След дългия период на социална изолация, хората имат нужда да излязат навън, на въздух. Това е разбираемо.Въпросът е, че те трябва да продължат да съблюдават определени предпазни мерки – да избягват близкия контакт, да носят маска, да спазват основните хигиенни препоръки.

 „Качеството и изискванията на предлаганите услуги трябва да останат високи. Продуктите и услуги, които се предлагат на пазара, трябва да продължат да отговарят на действащите стандарти. Предвид очертаващия се спад в покупателната способност се очаква най-силно засегнатите групи от населението в резултат на икономическата криза да бъдат изложени на допълнителен здравословен риск - насочвайки се към нискокачествена продукция и услуги.Защитата на потребителите остава основен приоритет за цялата европейска общност.

 С отварянето на ресторантите и заведенията е редно да има общи правила. Важно е търсенето на оптималния позитивен баланс между атмосферата и настроението в заведенията и новите изисквания и практики, наложени от пандемията COVID-19.“

Писмото съдържа списък с мерки и препоръки, които са приложими в общо-европейски план за целия сектор. Например, организиране на информационна зона на входа на заведението, която да напомня да се спазва дистанция;регулярни обучения за персонала; носенето на предпазни средства от персонала; опашки за изчакване извън зоната за хранене; хартиени салфетки, а не текстилни; редовно почистване на всички помещения в заведенията със съответните дезинфектанти и т.н.

 „Нормално и разбираемо е европейските потребители да могат да търсят и ползват услугите на ресторантьорския бранш, без да се притесняват за своето здраве“, казва Цветелина Пенкова.„Въпреки, че ЕС няма директни правомощия в тази сфера, този сектор трябва да бъде насърчаван и подпомаган.Само в България в него са ангажирани близо половин милион души.“

 Европейската комисия вече прие препоръки за координирани действия от страна на държавите членки във връзка с възстановяване на икономиките, свободното движение на хораи осигуряването на условия за провеждане на туристическия сезон. Препоръки относно унифицирани правила в ресторантьорския сектор, които да обезпечат, както възстановяването на сектора, така и сигурността на потребителите, все още няма.

 „Ресторантьорският бранш върви ръка за ръка, както със свободното движение на гражданите на ЕС, така и със секторите хотелиерство и туризъм.Считам, че единният подход на ЕС ще даде сигурност и ще възвърне доверието на потребителите. А това директно ще подпомогне сектора за неговото по-бързо възстановяване и ще гарантира запазването на работните места на хората, ангажирани в бранша“, обясни още Пенкова.

Коментари
Екипът на Илинден Прес Ви информира, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни думи и квалификации, както и обиди на расова, етническа или верска основа. Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Илинден Прес от потребителите. Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Илинден Прес. Преди да пишете коментари, прочетете нашите правила за участие във форумите.
    Няма добавени коментари!

Още новини