Кривия тунел на Е-79 - с течове, пукнатини и намалено осветление

Снимка: ИлинденПрес, архив
Снимка: ИлинденПрес, архив

Народните представители от ПП ГЕРБ Даниела Савеклиева, Александър Мацурев, Георги Динев, д-р Емил Тончев и Стефан Апостолов поставиха пред регионалния министър Николай Нанков въпроса за привеждането на тунел „Кривия“ в добро експлотационно състояние.

По главен път Е-79 трафикът е изключително натоварен през летния сезон, а състоянието на тунела не е добро - по облицовката му има обилни течове, на места има пропадане на тротоарния блок и асфалтовата настилка. Освен това светофарната уредба и осветителните тела са остарели и силно износени. Народните представители поискаха от министър Николай Нанков да им предостави информация какви действия са предприели МРРБ и Агенция „Пътна инфраструктура“ за привеждане на тунела в добро експлотационно състояние и осигуряване на безопасно движение.

В свой отговор министър Николай Нанков отговори:

Дължината на тунел „Кривия" е 343 м. Движението в него се осъществява двупосочно в едно платно с две ленти за движение. Габарит на тунела: платно за движение 8,50 м и два тротоара по 1,0 м.

През 2017 г. бе назначена междуведомствена комисия с представители от Агенция „Пътна инфраструктура", Института по пътища и мостове, Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Министерство на вътрешните работи, експерти от Университета за архитектура, строителство и геодезия и други, която да направи проверка на състоянието на тунелите по републиканските пътища, включително и на състоянието на тунел „Кривия".

Комисията е констатирала редица дефекти и повреди по съоръжението, както например надлъжна пукнатина в петите на свода, чиято ширина варира; по облицовката на тунела има обилни течове, силно изразени в дясната страна; на около 120 м от портала страна Благоевград се наблюдават силни течове и „издуване" на облицовката в областта на петите на свода; има следи от задиране по облицовката от преминаващи тежкотоварни МПС; наблюдава се пропадане на тротоарния блок и асфалтовата настилка; констатирана е начална корозия по елементите на носещата стоманена конструкция по цялото протежение на съоръжението и др.

Комисията е предложила краткосрочни и дългосрочни действия за подобряване експлоатационното състояние на тунела. Агенция „Пътна инфраструктура" е предприла съответните действия за изпълнение на мерките.

Въведена е своевременно нова организация на движението за намаляване скоростта на движение на МПС, преминаващи през тунела.

Проведена е процедура за възлагане на обществена поръчка и е подписан договор с изпълнител на проучвателно-проектантски работи и строителство /инженеринг/ с Обединение „Геопът Тунел Кривия" с партньори: „Геострой" АД и „Пътстрой-92" АД, на стойност 3 212 721,60 лв. с ДДС.

Проведена е процедура за възлагане на обществена поръчка и е подписан договор за консултантска услуга – строителен надзор с „Пътконсулт 2000" ЕООД на стойност 54 720,00 лв. с ДДС.

Общият срок за изпълнение на поръчката (проектиране и строителство) е 420 календарни дни, от които 120 (сто и двадесет) календарни дни за изпълнение на проектирането и 300 календарни дни за изпълнение на строително-монтажните работи. Обектът е включен в програма „Основен ремонт" на АПИ за 2018 г. и средствата са осигурени от бюджета на агенцията.

Проучвателно-проектантските работи стартираха на 11.04.2018 г., като е предвидено проучвателните дейности да бъдат извършвани в тъмната част на денонощието – от 22 ч. до 5 ч. сутринта, за да не се затруднява интензивният трафик през Кресненското дефиле и за осигуряване на безопасност на движение на шофьорите и на работещите екипи.

При разработването на проекта за ремонт на тунела ще се потърси възможност за привеждане на динамичния габарит на съоръжението и ще се извърши реконструкция на пътното платно в съответствие с нормативните изисквания. Проектът за ремонт на тунела трябва да бъде насочен към дълготрайността на всички елементи на конструкцията.

Целта на проекта е подобряване на технико-експлоатационното състояние на тунела и пътното платно в участъка на съоръжението и осигуряване на безопасни условия за движение.

 

Коментари
Екипът на Илинден Прес Ви информира, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни думи и квалификации, както и обиди на расова, етническа или верска основа. Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Илинден Прес от потребителите. Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Илинден Прес. Преди да пишете коментари, прочетете нашите правила за участие във форумите.
    Няма добавени коментари!

Още новини