АПИ планира пътят Гюешево – Дупница да е магистрала

Снимка: АПИ, архив
Снимка: АПИ, архив

Агенция „Пътна инфраструктура“ стартира обществена поръчка за избор на изпълнител за изработване на идеен и технически проект с подробен устройствен план – парцеларен план за изграждането на автомагистрала „Гюешево – Дупница". От пресцентъра на АПИ съобщиха, че прогнозната стойност на поръчката е 3.1 млн. лв. без ДДС, а средствата идват от бюджета на агенцията. Срокът за изработване на проекта е 150 календарни дни от датата на сключване на договора и включва само времето за проектиране.

Кандидатите могат да подават оферти до 15 септември 2022 г.

62-километровото трасе е част от позабравения, но още по-амбициозен проект за магистрала "Рила". Правителството на Кирил Петков дори имаше идея да го възроди. Аутобанът, който трябва да изведе трафика от София, но и да се свърже с автомагистралите „Хемус“, „Тракия“ и „Струма“, дори намери място в интеративната карта на регионалното ведомство, която илюстрираше инфраструктурните планове на правителството.

Тогава участъкът между Гюешево и Дупница бе посочен като скоростен път и като такъв продължава да фигурира на интерактивната карта. Реализацията му бе планирана за периода 2026 – 2030 г.

Не е ясно кога и как ръководството на АПИ е решило отсечката да бъде с магистрален габарит.

Трасето ще осигури връзка между Трансевропейския транспортен коридор „Ориент/Източно-Средиземноморски", по който е трасето на автомагистрала „Струма", и границата с Република Северна Македония. Участъкът е част от основната ТЕN-Т мрежа. 

Изграждането на новата пътна артерия с магистрален габарит, дублираща част от републиканските пътища I-6 Гюешево – Кюстендил и II-62 Кюстендил – Дупница, ще осигури бърз, комфортен и безопасен превоз на хора и товари, както и директна връзка при гр. Дупница с автомагистрала „Струма“ и цялата автомагистрална мрежа, пишат от АПИ.

С изпълнението на обществената поръчка във фаза идеен проект ще бъдат разгледани вариантни решения за реализиране на трасето с проектна скорост 120 км/ч и габарит Г27, след което ще се пристъпи към провеждане на съответните екологични процедури. След произнасянето на компетентния орган по околна среда ще може да се премине към разработването на техническия проект за одобреното трасе, включително и проект за Подробен устройствен план.

Източник: economic.bg

Коментари
Екипът на Илинден Прес Ви информира, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни думи и квалификации, както и обиди на расова, етническа или верска основа. Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Илинден Прес от потребителите. Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Илинден Прес. Преди да пишете коментари, прочетете нашите правила за участие във форумите.
    Няма добавени коментари!

Още новини