Пред какви проблеми са изправени бизнесите в българската част от трансграничния регион България-Гърция?
http://www.greece-bulgaria.eu/
Част от основните предизвикателства, които изброиха участниците в проучването, проведено от „Агро – бизнес академия“ включват актуални теми като липсата на адекватни субсидии за лозари и винари, които да помогнат на местните бизнеси да изпъкнат пред конкурентите от Европа; високи лихви и инфлация; бюрократични спънки; липса на млади кадри в сферата; липса на достатъчно информация и други.
Целта на настоящото проучване е да бъдат идентифицирани нуждите на представителите на целевата група от бизнеси и на необходимостта от подпомагане с информация и обучения. Комбинацията от въпроси под формата на анкета, както и на такива с отворен отговор позволяват да бъдат изведени максимално точни данни и да бъдат взети под внимание настоящите нужни на бизнеса. Анкетното проучване изгражда стабилна основа за следващите дейности по проект „Агро-туризъм бизнес академия – система за подкрепа на МСП“, свързани с разработване на пътна карта и създаване на учебни модули. Обученията ще достигнат до целевата група чрез дигиталната платформа на Бизнес академия за агро – туризъм, която е в процес на разработване.
http://www.greece-bulgaria.eu/
Академията ще включва четири образователни модула и уроци. За всеки един модул ще бъдат разработени презентации, видео обучения, допълнителни материали и тестова част за проверка на знанията на обучаемите. Основните теми ще бъдат изведени на база проведеното проучване.
Партньори по проекта са три международни организации. Водещ бенефициент е Сдружение „Евроинтегра“, а бенефициенти от гръцка страна са организация „Agrientrepreneurship“. Сдружение „Просперитет и развитие за България“ е доверен партньор на проекта и бенефициент от българска страна. И трите организации са с богат опит в сферата на туристическите и селскостопанските проекти.
Анализът на отговорите от проведеното проучване показа наличието на много голям набор от проблеми пред агро и туристическите бизнеси, като могат да бъдат изведени следните теми. По-високите разходи, заради увеличаване на възнагражденията на работниците. Конкуренция на производители, които произвеждат с по-ниска себестойност. Високи лихви и липса на адекватни субсидии за лозари и винари, чрез които да се откроят сред европейските си конкуренти. Над 70% от отговорилите посочват, че не са запознати с възможностите за финансиране в Трансграничния регион, но имат необходимост от финансиране с цел увеличаване на конкурентостта и навлизане в нишови пазари. Бизнесите заявяват най-голяма необходимост от умения за разработване и управление на проекти, които ще имат възможност да изградят по време на обучителния процес в Бизнес академия за агро – туризъм.
Участниците в проект „Агро – бизнес академия“ ще получат възможност да навлязат в нови пазари, да разширят производството си и да увеличат производствения капацитет, благодарение на разнообразните иницициативи и събития, които подотвяме през новата година.
Повече информация за предстоящите възможности и инициативи следете в официалните канали на Академията:
Facebook: https://www.facebook.com/agrobusinessacademy
Instagram: https://www.instagram.com/agro_business_academy/
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/agro-business-academy/
http://www.greece-bulgaria.eu/