Камерна опера-Благоевград кани на танго и концерт

Снимка: Камерна опера-Благоевград
Снимка: Камерна опера-Благоевград

Светът отбелязва 100 години от рождението на Астор Пиацола – човекът, революционерът, осъвременителят, който винаги е свързан с тангото, който с бандонеона и с композициите си издигна тази музика на висоти – от улицата тя „влезе“ в концертните зали и започна да се възприема наравно с класическата музика. Камерна опера-Благоевград ще почете великият местро с концерта „Време за танго” този петък, 17-и септември, в зала „Пейо Яворов”. Концертмайстор е Стоил Богданов, водещ е Станислав Кимчев, а в танците участват студенти и преподаватели от специалност „Съвременна хореография” в Югозападния университет „Неофит Рилски”.    

Вдъхновение черпят от Пиацола цяла плеяда артисти. Наричан в своята родина „Великият Астор“, Пиацола остава в музикалната история като „големият обновител на аржентинското танго“. От 8 годишен свири на бандонеон, на 17 се мести в Буенос Айрес и започва да свири с най-великия танго оркестър на всички времена. Именно там Пиацола се развива професионално – започва да ходи на уроци по оркестрация и пиано и така се появяват първите му класически творби. В търсене на стила си, Пиацола слуша и изучава Барток, Стравински и много джаз. Така не след дълго се ражда неговото изтънчено Танго Нуево (Tango Nuevo) – съчетано с джаза и класическата музика, с ефекти от улицата и мотиви от френския шансон, което завладя света. Пиацола пише новата история на тангото, а повече от 10 години след това, създава първата танго–опера – „Мария от Буенос Айрес”. Днес, 100 години след раждането му, Пиацола е един от музикалните гении на XX век, който събра хармонично и красиво звуците на класическото и популярното звучене.

Астор Пиацола е носител на десетки музикални награди и призове – през 50-те години получава стипендия от Френското правителство за обучение при Надя Буланже в Париж, наградата на Фабиан Севицки за симфонията си „Буенос Айрес”, приза на Асоциацията на музикалните критици на Буенос Айрес за „Симфониета”, музикалната награда „Хирш”, Първа награда за диск с инструментална музика от журито на италианските критици с определението „За смелост в композицията и поразително творчество в създаването на аранжировки, придаващи ново звучене на тангото”. Номиниран е за „Грами” за произведението си „Oblivion”. Сътрудничи с Хорхе Луис Борхес и Орасио Фереро и пише музика към техни творби, приема поръчки за нови инструментални творби и филмова музика, превръща тангото от танц в концертна музика. Гастролира с огромен успех като солист на бандонеон със симфонични оркестри в САЩ, Япония, Италия, Германия, Франция, Латинска Америка.

Диригент на концерта „ВРЕМЕ ЗА ТАНГО“ е испанският пианист, композитор и диригент Мелани Местре. Мелани Местре се издига и превръща в световно признат пианист и диригент на своето поколение и е приветстван от международните критици, като „истински виртуозен музикант от световния елит“, след дебюта си с оркестъра на фестивала в Дортмунд през 1998 г., изпълняващ концерта за пиано на Рахманинов № 2. Гастролите и турнета на Мелани го отвеждат из цяла Европа и отвъд Атлантическия океан, като по този начин се представя в най-големите концертни зали на Испания, Франция, Англия, Германия, Австрия, Холандия, Белгия, Румъния, Унгария, България, Чехия, Словакия, Гърция, Португалия, Полша, Русия, Украйна, Щатите, Куба, Бразилия, Израел и Мексико.

 

Коментари
Екипът на Илинден Прес Ви информира, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни думи и квалификации, както и обиди на расова, етническа или верска основа. Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Илинден Прес от потребителите. Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Илинден Прес. Преди да пишете коментари, прочетете нашите правила за участие във форумите.
    Няма добавени коментари!

Още новини