След един месец ад на Кулата: Държавата остава бездушна към проблемите на родните превозвачи

След един месец ад на Кулата: Държавата остава бездушна към проблемите на родните превозвачи
Снимка: ИлинденПрес, архив

Един месец продължава адът на границата с Гърция, а на никой не му пука. Това са думите на един български превозвач, който изхранва семейтвото си като пътува до южната ни съседка за стока.

„Бог високо, цар далеко. Това е нашата държава. 30 дни сме оставени на произвола на съдбата. Нямаме политици, нямаме управници, нямаме нищо. Отчаянието е огромно“, казва Васил Дангов от Дупница, който тази вечер отново ще замръкне на ГКПП-Кулата, блокиран от протеста на фермерите от района на Серес.

Днес, втори път само за седмица, нашите шофьори на товарни камиони направиха жива верига и спряха преминаването на всякакви превозни средства през границата. По този начин те отговориха на своеволията на гърците, които не признават никакви споразумения и отказват да махнат тракторите от Промахон.

Действията на родните превозвачи обаче са насочени най-вече към нашата държава.

„Хиляди шофьори бедстваме от двете страни на границата. Никой от властта не се свърза с нас, за да чуе болките ни или пък да отиде да преговаря със стачниците земеделци да отпушат пътя. Кажете това на какво прилича“, попита Дангов.

Той и останалите му колеги, направили контраблокада на граничния пункт, са категорични, че този път няма да отстъпят, докато не получат сигурни гаранции, че ще могат да пътуват безпрепятствено в Европейския съюз.

„За бежанците от Сирия границите са отворени, но за нас, българските шофьори, те се затворени. И тук говорим за страна от Европейския съюз, чиито граждани по закон имат право да пътуват свободно“, дават пример бедстващите превозвачи. Те са категорични, че няма да свалят живата верига на Кулата, дори и ако се наложи да влязат в стълкновение с полицията. Защото са убедени, че само по такъв начин, ще могат да събудят заспалата държава и нейните политици да си свършат работата.

Миналата седмица по същото време водачите спряха преминаването през българо-гръцката граница. Тогава на място се изстреля транспортният министър Ивайло Московски, който проведе двучасови преговори с гръцките власти в Серес. Върна си при нашите шофьори с устното обещание, че няма да има вече проблеми и всеки ден фермерите ще отварят коридор от 11 до 16 часа за товарни автомобили. После Московски извади две-три визитки и ги даде на тираджиите. „Ако имате проблеми, обадете ми се и аз ще дойда при вас“, обеща тогава транспортният министър. След това си тръгна, а тираджиите вдигнаха контраблокадата. Два дни пътуването към южната ни съседка бе сравнително нормално, но след това непокорните гръцки фермери отново започнаха с византийските номера.

Днес вече никой не вярва на Ивайло Московски.

Никой не вярва на кметовете на Сандански и Петрич, които след министерското посещение на Кулата, не са стъпили при превозвачите. Никой не вярва и на браншовите организации, които не се ангажираха с проблемите на Кулата.

„Първите дни се надявахме премиерът Бойко Борисов да ни помогне. Сега вече знаем, че няма смисъл да разчитаме на когото и да е. Затова ще се опитаме сами да си решим проблемите и да принудим фермерите от Серес да спазват правилата“, заканват се нашите шофьори и припомнят, че миналата седмица гръцката полиция арестува наши шофьори, които искаха да се приберат у нас и се опитаха да пробият фермерската блокада. Всичко това се случи на фона на обясненията на вътрешния министър Румяна Бъчварова, че няма как ние да се месим в проблемите на чужда държава.

Днес изоставените на произвола на съдбата таши превозвачи с огорчение признават, че само в първите дни на блокадата са получили подкрепа от институциите. Сега вече никой не носи на бедстващите мъже минерална вода, доброволците от БЧК също вече не се мяркат.  Единствените хора, които обикалят дългите колони от товарни автомобили, са проститутките и мургавите търговци, които продават евтини чорапи и гащи. 

Българският хелзински комитет също мълчи, вместо да сезира Европейския съд за правата на човека за нарушаване на правото на свободно придвижване. Наскоро вдигнаха вой до небето, че осъдени престъпници не можели да си излежават присъдите по местоживеене, но сега удобно мълчат.

„Държавата ни доказва за пореден път, че не успява да се справя в кризисни ситуации. Падне сняг – поледици. Завали дъжд – наводнения. Гърците се вдигат на стачка – пак ние го отнасяме. Проблемите на жълтите павета са едни, а при нас съвсем различни, нали?“, питат шофьорите, които убиват скуката от дългите часове на блокада в разговори за политика.

А напрежението на Кулата расте пропорционално на бездействието от страна на държавните институции. Трябва ли да се стига до крайни действия, за да се размърдат брюкселските чиновници и гръцките полицаи. За нашите да не говорим.Те никога нищо не са в състояние да направят. Иначе по всичко личи, че  фермерите ще стачкуват, докато не изпият цялото гръцко узо.

 

Коментари

Екипът на Илинден Прес Ви информира, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни думи и квалификации, както и обиди на расова, етническа или верска основа. Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Илинден Прес от потребителите. Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Илинден Прес. Преди да пишете коментари, прочетете нашите правила за участие във форумите.
    Няма добавени коментари!

Напиши коментар:

Въведете кода от картинката!

Още новини