Карлсберг увеличава инвестициите си в Благоевград през 2019 г.

Снимка: Пресцентър
Снимка: Пресцентър

Органичният нетен ръст на приходите на Карлсберг Груп през 2018 г. е 6.5%, показа публикуваният годишен финансов отчет на датската бирена компания, която в България е собственик на Карлсберг България АД с пивоварните  Шуменско пиво и Пиринско пиво.

Отчетеният нетен ръст на приходите е 3% до 62,5 млрд. датски крони (8,3 млрд. евро) и ръст на оперативната печалба с 11%. Нетната печалба на компания се е увеличила от 1.259 млрд. датски крони (168.6 млн. евро) през 2017 г. до 5,3 млрд. датски крони (711 млн. евро).

Финансово компанията продължава да се развива в позитивна траектория трета поредна година, а през 2018 г. е направила значителни инвестиции. Стратегически КарлсбергГруп е постигнала голям напредък по отношение на растежа и силните резултати за крафт и специалното пиво, както и за безалкохолната бира.

„Постигнахме много силни резултати за 2018 г. В унисон с амбициите ни за стратегията SAIL’22,подобрихме оперативната печалба, маржовете и паричния поток, а същевременно намалихме дълга, дори повече от планираното. Вложихме значителни ресурси в нашите марки и дейности, като продължаваме да се стремим към растеж и подобряване на печалбата през следващите години“, каза изпълнителният директор на Карлсберг Груп КийсХарт.

Стратегията SAIL’22 се прилага от март 2016 г. с амбицията Карлсберг Груп да стане успешна, професионална и атрактивна бирена компания, която се стреми да предлага продукти с все по-високо качество на клиентите си.

Най-големият бранд на КарлсберггрупTuborg расте с 10% в резултат от голям ръст в Индия и Китай. Tuborgбележи голям ръст и в България (+37%), Сърбия, Дания, Норвегия и в Турция, където има лицензно производство.

През 2019 г. усилията на компанията ще бъдат насочени към по-нататъшно увеличение на органичния ръст на приходите, като в същото време във фокуса остават ефективността, намаляването на разходите и финансовата дисциплина. Като регионален приоритет се посочва увеличението на нетните приходи и оперативната печалба в Западна Европа, по-високия растеж в Азия чрез премиумбрандове и укрепване на пазарното лидерство в Източна Европа.

В България компанията отбелязва поредна успешна година на местния пазар, с ръстове на пазарния си дял - както в обем (+3,5% спрямо 2017 г.), така и в стойност (+3,8% спрямо 2017г.) на фона на слабо стагниращ общ бирен пазар. През 2018 г. общите капиталови инвестиции на Карлсберг България са близо 17 млн. лв. Само в пивоварната в Благоевград за изминалите две години (2017 и 2018г.) те са близо 8 млн. лв.

Плановете на компанията за 2019 г. са да продължи дългосрочната си инвестиционна политика в пивоварната в Благоевград, в служителите й и в развитието на местната гордост – марката Пиринско пиво, което по данни на NielsenA/S е бирена марка номер на България за поредна година. През 2019 г. предстои влизане в експлоатация на ново, завършено вече разширение на логистичната база на пивоварната в Благоевград. Във връзка с разширяването на бизнеса си на местно ниво Карлсберг България планира увеличаване и на екипа от служители - на постоянни и сезонни позиции - за да посрещне нуждите на високия летен сезон, както и в дългосрочен план да подсигури нужната експертиза и за двете си пивоварни.

Коментари
Екипът на Илинден Прес Ви информира, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни думи и квалификации, както и обиди на расова, етническа или верска основа. Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Илинден Прес от потребителите. Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Илинден Прес. Преди да пишете коментари, прочетете нашите правила за участие във форумите.
    Няма добавени коментари!
Напиши коментар:
Въведете кода от картинката!

Още новини